پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

مهدی تهرانی: هابیت‌ها:یک سفر غیرمنتظره؛ پنجم فروردین۹۳ از سیما ۳ پخش‌خواهد شد. قسمت دوم تریلوژی هابیت‌ها نیز با عنوان نابودی اسماگ چندی پیش به اکران رسید و نظر تماشاگران را جلب کرد.

هابیت ها

هابیت‌ها یک سه گانه‌ی محبوب است و تاکنون دوقسمت آن به اکران رسیده.قسمت اول این مجموعه‌ی سینمایی با نام هابیت‌ها: یک سفر غیرمنتظره؛ که نوروز امسال از تلویزیون پخش می گردد؛ فیلمی است که در سال 2012 به اکران درآمد و بیش از 800 میلیون دلار فروش داشت.

نوستالژی ارباب حلقه‌ها در واقع هنوز گریبانگیر عاشقان سینماست. با این همه هابیت‌ها که داستانش پیش درآمد همین ارباب حلقه‌ها است، به رغم فروش بسیار خوبش نتوانست منتقدان را راضی کند.

مقایسه هابیت‌ها: یک سفر غیرمنتظره، با قسمت اول ارباب حلقه‌ها یعنی یاران حلقه که در سال 2001 به اکران رسید نیز باعث دلسردی است. در اسکار آن سال قسمت اول ارباب حلقه ها با حضوری درخشان در مراسم نامزدی 13 جایزه را در جیب داشت که سرانجام به 4 جایزه آن رسید درحالیکه برای هابیت‌ها اوضاع اصلا جالب نیست.

هابیت ها در اسکار 85 فقط برای 2 جایزه نامزد شد اولی برای طراحی صحنه و دیگری برای جلوه‌های ویژه!و در اسکار 2014 نیز اوضاع بدتر از این بود.

در قسمت اول که داستانش حدود 60 سال پیش از "یاران حلقه" در مجموعه ارباب حلقه‌ها روایت می‌شود؛ گاندالف مسبب آشنایی ناخواسته بیلبو با گروه دورف‌ها یا همان کوتوله های داستان است.بیلبو بگینز بهمراه گروه دورف ها سفر پرماجرایی را آغاز می‌کنند.در این سفر بیلبو با مخاطراتی عجیب و غریب روبرو می‌گردد که اصلا پیش از این در خیالش نیز نمی گنجید...

در هابیت‌ها با یک یا دو کوتوله سروکار ندارید و در مجموع آنها 12 نفرند و با بیلبو بگینز تعدادشان به 13 نفر میرسد.در لینک‌های زیر می توانید با تک‌تک کوتوله‌ها و شخصیت‌هایشان آشنا شوید:

 

هابیت ها

کد خبر 253715
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز