سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

مهدی تهرانی: درام اجتماعی نیاز مبرم به قصه‌های وابسته و آدم‌هایی دارد که این موضوعات را به هم پیوند دهند. در سرزمین موعود ساخته گاس ون سنت کمی تا قسمتی می‌توانیم این هماهنگی را ببینیم.

 سرزمین موعود یک درام اجتماعی است. داستان درباره‌ی یک مدیر شرکت گاز (با بازی مت دیمن) است که به همراه متخصص دیگری (فرانسیس مک دورمند)  به نمایندگی از شرکت متبوعشان رهسپار شهری کوچک می‌شوند. فرض آنها این است که بتوانند توسط اهالی منطقه این اجازه را دریافت کنند تا حق حفر چاه گاز به آنها فروخته شود.

با توجه به بیکاری و رکورد اقتصادی منطقه هردو نفر خوشبین هستند که این مهم اتفاق بیفتد. اما مردم شهر خودجوش تجمع‌هایی در مخالف با این قضیه واگذاری چاه‌های گاز و حق واگذاری به شرکت خصوصی تشکیل می‌دهند...

مت دیمن فیلمنامه‌ی سرزمین موعود را نوشته و به نوعی به سال 1997 برگشته که فیلمنامه‌ی اسکاری "ویل هانتینگ خوب" را نوشته بود و برای اولین با گاس ون سنت همکاری کرد.

درام اجتماعی نیاز مبرم به قصه‌های وابسته و آدم هایی دارد که این موضوعات را بهم پیوند دهند.در سرزمین موعود ساخته گاس ون سنت کمی تا قسمتی می توانیم این هماهنگی را ببینیم. شخصیت‌هایی فرعی فیلم مانند هال هالبروک عالی کار کرده‌اند و در حقیقت در پیشبرد ماجرا نقش اساسی ایفا کرده‌اند.

سرزمین موعود بهای زندگی و پرداخت هزینه‌ی معنوی  آن را نمایش می‌دهد .چاه های گاز نمادی از فرهنگ و میراث شهر معرفی می‌شوند و کالایی غیرقابل فروش.اگرچه گاهی شعار زدگی از سوی گاس ون سنت در فیلم مشاهده می‌شود امادر کل سرزمین موعود فیلمی است که داستان خوبی برای روایت دارد.

promise land

کارگردان: گاس ون سنت/ بازیگران: مت دیمن؛ فرانسیس مک دورمند و هال هالبروک/ زمان فیلم: 106 دقیقه/ محصول 2012 آمریکا

کد خبر 253620
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز