مهدی تهرانی: اگر بیان یک واقعه تراژیک در دهه 50، با بازآفرینی انواع و اقسام اینسرت شات‌های رنگی و چند تا قدم زدن‌های سوپر استارهای محبوبی مثل براد پیت و شان پن اگر خیلی خیلی خوشایند است، قبول، درخت زندگی هم فیلم زیبایی است

درخت زندگی ساخته ترنس مالیک

ترنس مالیک سر خودش و سر همه دوستداران سینما را کلاه گذاشته و درخت زندگی را ساخته است.

درام روانشناختانه ی درخت زندگی از آن دست فیلم هایی است که در جشنواره قرار می دهند تا رنگ و بو و پز روشنفکری و فیلم هنری را داشته باشند. حالا اعضای آکادمی اسکار هم به سیم آخر زده اند  و فیلمی را نامزد دریافت سه جایزه اسکار کرده اند که با رمل و اسطرلاب نیز نمی شود چیزی از آن فهمید. سینما روایت قصه های تصویری دنباله هم و معنا دار  و نتیجه بخش است. نجات سینما و رشد و توسعه آن در همین مفهوم نهفته است.

 حالا بیان یک واقعه  تراژیک در دهه 50 ، با بازآفرینی انواع و اقسام اینسرت شات های رنگی و و چند تا قدم زدن های سوپر استارهای محبوبی مثل براد پیت و شان پن اگر خیلی خیلی خوشایند است ، قبول ، درخت زندگی هم فیلم زیبایی است. ترنس مالیک سر خودش و سر همه دوستداران سینما را کلاه گذاشته و درخت زندگی را ساخته است. فیلمی که نه دیالوگ دارد و نه داستان. اگر اوضاع و احوال به این روز وانفسا نمی افتاد تا آکادمی محبور نباشد به جای 5 فیلمی که تا دو سال پیش به عنوان نامزد های بهترین فیلم انتخاب می کرد ، دست به انتخاب 10 فیلم و امسال 9 فیلم به عنوان نامزد های بهترین فیلم بزند ، درخت زندگی الان در این لیست نبود. به هرحال اگر هر دوره برگزاری اسکار حرص درآور نباشد که چیزی کم و کسر داریم. با این همه محال است ترنس مالیک با آن قیافه بامزه و مظلومش برود بالای استیج. مطالب بیشتر در باره ترنس مالیک و فیلمش را اینجا بخوانید.

شناسنامه فیلم درخت زندگی

کارگردان: ترنس مالیک

فیلمنامه: ترنس مالیک

موسیقی: الکساندر دسپلت

بازیگران: براد پیت ، شان پن، چسیکا چاستین

زمان فیلم: 139 دقیقه

محصول: 2001 آمریکا

بودجه: 32 میلیون

فروش: 13 میلیون

جوایز : در 3 رشته نامزد دریافت اسکار شده است.

درخت زندگی ساخته ترنس مالیک

کد خبر 160989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز