همشهری آنلاین: درونمایه‌های فیلم "تنن بام‌های باشکوه" که وس اندرسون در سال ۲۰۰۱ برایش نامزد اسکار بهترین فیلمنامه شده‌بود حالا تبدیل به یک فیلم بزرگ شده‌است.

هتل بزرگ بوداپست

به گزارش دیلی تلگراف؛ "هتل بزرگ بوداپست" که سه روز پیش در لندن به اکران رسید؛ یکی دیگر از کمدی دارم‌های خاص وس اندرسون کارگردان با استعداد و 44 ساله‌ی آمریکایی است.

پس از موفقیت کمدی درام "در قلمرو طلوع ماه" در سال 2012 حالا وس اندرسون فیلمی بزرگتر را ساخته‌است.داستان فیلم در باره‌ی یک مدیر هتل است که قصد دارد روزهای پرشکوه گذشته را به هتلش برگرداند. اما اکنون سال 1932 است و نازی ها همه جا پراکنده شدند. گوستاو تمام همت خود را مصروف این مهم می‌کند تا میهمانان قدیمی و ثروتمندش را حفظ نماید.

در گیر و دار این مشکلات ناگهان یکی از مشتریان قدیمی هتل بزرگ بوداپست به نام "مادام ‌دی" به طرز مشکوکی فوت می‌کند و این قضیه پای بازرسان اداره پلیس را به هتل باز می‌کند.حالا گوستاو از یکسو باید هم بدنامی هتلش را سرپوش بگذارد و هم اینکه راهکاری پیدا نماید تا شاید بتواند از وراث مادام  دی پولی بالا بکشد.حتی اگر این وارث جعلی هم باشد...

کمدی درام هتل بزرگ بوداپست از سویی دیگر نیز یک فیلم مهم به نظر می رسد.بسیاری از بازیگران سرشناس سینما در این فیلم بازی کرده‌اند. جدای از رالف فاینز که نقش اصلی یعنی گوستاو را به عهده دارد، بیل موری،آدرین برودی،ویلم دفو،تیلدا سوئینتون،تام ویلکینسون و ادوارد نورتون نیز در هتل بزرگ بوداپست ایفای نقش کرده اند.

آخرین ساخته‌ی وس اندرسون در این سه روزی که از اکرانش می‌گذرد حدود 4 میلیون پوند فروش داشته و با استقبال تماشاگران و همچنین منتقدان روبرو گردیده است. 

کد خبر 252698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز