سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم «فرشته‌های بهتر» ساخته «ای.جی.ادوارد» و تهیه‌کنندگی «ترنس مالیک» اکران خود را از پاییز در سینماهای آمریکا آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا، فیلم سیاه و سفید «فرشته‌های بهتر» را «ای.جی.ادوارد» همراه و همکار قدیمی «ترنس مالیک» کارگردانی کرده که در آن به دوران کودکی و جوانی «آبراهام لینکلن» رییس جمهور اسبق آمریکا پرداخته می‌شود.

در این فیلم که «ترنس مالیک»، کارگردان گزیده‌کار و سرشناس آمریکایی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته است، بازیگرانی چون «رایان کروگر»، «جیسون کلارک»، «بریت مارلینگ» و «رس بنتلی» ایفای نقش می‌کنند و زندگی «آبراهام لینکلن» در صحرای خشک و خشن ایندیانا در سال 1817 به تصویر کشیده شده است.

فیلم «فرشته‌های بهتر» برای اولین‌بار در ماه ژانویه و در جریان جشنواره بین‌المللی فیلم ساندیس نمایش یافت و چندی پیش در جشنواره فیلم برلین نیز به روی پرده رفت.

«ادوارز» که اولین تجربه کارگردانی خود را تجربه می‌کند سابقه همکاری گسترده‌ای با «ترنس مالیک» دارد و پیش از این در فیلم «دنیای جدید»، «درخت زندگی»، «به سوی شگفتی» در نقش تدوینگر و دستیار کارگردان با «مالیک» همکاری داشته است.

فیلم‌های «زمین‌های لم‌یزرع» (1973)، «روزهای بهشت» (1978)، «خط باریک سرخ» (1998)، «درخت زندگی» (2011) «به سوی شگفتی» (2012) در کارنامه سینمایی ترنس مالیک به عنوان یک سینماگر خاص، کم‌کار و طبیعت‌گرای آمریکایی دیده می‌شود که فیلم «درخت زندگی» نخل طلای بهترین فیلم جشنواره معتبر کن را برای او به ارمغان آورد.

او در طول چندین دوره کار سینمایی، فقط یک فیلم کوتاه و پنج فیلم بلند سینمایی ساخته‌ است.

بسیاری از منتقدان سینما، کارهای او را بویژه دو فیلم «زمین‌های لم‌یزرع» و «روزهای بهشت» را شاهکار سینمایی می‌دانند.

او برای فیلم «خط باریک سرخ» علاوه‌بر خرس طلای جشنواره برلین، نامزد دریافت جایزه اسکار در دو رشته بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز شد.

«لوگان مولوی» مدیرکمپانی فیلم «Amplify» که مسئولیت توزیع فیلم «فرشته‌های بهتر» را در آمریکا به عهده دارد، گفت: از اولین فریم شیفته قدرت و اصالت فیلم شدیم و فکر می‌کنیم مخاطبان نیز به سرعت عاشق این فیلم می‌شوند.

کد خبر 252783
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز