چند روز پس از دیدار راسل کرو با عالی‌ترین مقام روحانی کلیسای رسمی بریتانیا در آستانه اکران فیلم حماسی «نوح»، نمایش عمومی این فیلم در مالزی هم ممنوع اعلام شد تا یک دردسر دیگر به دردسرهای بی‌پایان سازندگان نوح افزوده شود.

سینمای جهان-فیلم نوح

بازیگر سرشناس و برنده اسکار نیوزیلندی در دیدار خصوصی و کوتاه خود با جاستین ولبی اسقف اعظم کلیسای کانتربری، درباره حاشیه‌های مذهبی پس از نمایش فیلم تازه خود با او صحبت کرده بود.

از سوی دیگر، از مالزی خبر می‌رسد که مقام‌های رسمی این کشور آسیایی به‌دلیل زیر پا گذاشتن قوانین اسلامی و نمایش چهره حضرت نوح(ع)، اکران عمومی تازه‌ترین تجربه کارگردانی دارن آرونوفسکی را در سینماهای مالزی ممنوع اعلام کرده‌اند. پیش از این هم نمایش نوح در کشورهای قطر، بحرین، امارات، مصر و اندونزی به دلایل مشابه ممنوع اعلام شده بود. بیش از 60درصد از جمعیت 30میلیون نفری مالزی را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

این فیلم به‌خاطر برداشت آزاد از داستان آشنای کتاب مقدس درباره حضرت نوح(ع)، کشتی او و حیواناتش با انتقادهایی در محافل مذهبی مسلمان و مسیحی روبه‌رو شده است. کرو که در نوح نقش پیامبر خدا را ایفا کرده به همراه تعدادی از عوامل تولید فیلم‌ماه گذشته میلادی در میدان سنت پیتر مرکز شهر واتیکان دیداری کوتاه با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان دیدار هفتگی پاپ با مردم داشتند. او در صفحه توئیتر خود از پاپ خواسته بود فیلم نوح را ببیند.

روایت سینمایی از حضرت نوح(ع) در نخستین هفته نمایش در سینماهای آمریکای شمالی 44میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی آن پس از 2هفته به مرز 100میلیون دلار رسیده است. آنتونی هاپکینز، اما واتسن، جنیفر کانلی، لوگان لرمن، ری وینستن و داگلاس بوث دیگر بازیگران پروژه 125میلیون دلاری نوح هستند که نمایش عمومی آن در بریتانیا از روز جمعه آغاز شده است.

استودیو پارامونت در آمریکا تلاش زیادی کرد تا نگرانی‌های رهبران مذهبی و کلیساها را درباره لحن نوح کم کند. این شرکت‌ در هفته‌های اخیر چند تغییر در مواد تبلیغاتی فیلم انجام داد تا تأکید کند نوح اقتباسی دقیق از داستان کتاب مقدس نیست. آرونوفسکی هم که به‌شدت نگران ناکامی فیلم تازه خود به‌ویژه در بازارهای بین‌المللی است، برای دیدار و گفت‌وگو با رهبر کاتولیک‌های جهان به رم رفته بود.

نوح در اکران عمومی روسیه 17میلیون دلار فروخت و رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم غیردنباله‌ای را شکست. در آمریکا هم نوح مورد استقبال طرفداران آرونوفسکی و سینماروهای حرفه‌ای قرار گرفت و تماشاگران مسیحی به‌ویژه در ایالات جنوبی از فیلم استقبال کردند.

کد خبر 254831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز