همشهری آنلاین: مدیر اجرایی دارالقرآن الکریم خانه کارگر گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور ما یک برنامه ریزی ۵ ساله ای را شروع کردیم قرار است در عرض این ۵ سال ۱۰۰ هزار حافظ قرآن تربیت کنیم در کنار طرح ملی تلفنی حافظ قرآن شوید طرح ملی مفتاح را که آموزش تلفنی مفاهیم قرآن است اجرا می کنیم.

قرآن

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری و مراسم رونمایی از طرح ملی مفتاح (آموزش تلفنی مفاهیم قرآن) دارالقرآن الکریم خانه کارگر با حضور طه محجوب مدیر اجرایی دارالقرآن صبح امروز دوشنبه 4 شهریورماه در محل دارالقرآن خانه کارگر برگزار شد.

طه محجوب مدیر اجرایی دارالقرآن کریم خانه کارگر در این نشست گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور ما یک برنامه ریزی 5 ساله ای را شروع کردیم قرار است در عرض این 5 سال 100 هزار حافظ قرآن تربیت کنیم و طرح ملی تلفنی حافظ قرآن شوید را اجرا کردیم که تاکنون بیش از 100 هزار نفر تقاضای ثبت نام داشته‌ایم که بر اساس توان و ظرفیتمان تنها کار آموزشی 14 هزار نفر آغاز شده است که در این یکسال و نیم از شروع طرح می‌گذرد 15 نفر حافظ کل قرآن کریم شده‌اند. متقاضیان ما از داخل و خارج از ایران هستند. حدود 12 نفر از کشورهای ایتالیا، انگلیس، آمریکا، سوئد، عراق، دانمارک، روسیه ، عراق و افغانستان در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی هدف ازایجاد طرح مفتاح را اجرای موفقیت آمیز طرح تلفنی حافظ قرآن شوید، پیرو برنامه ریزی قبلی ورود به حوزه مفاهیم قرآنی و پیرو تقاضای فراوان متقاضیان و قرآن آموزان و مردم برای راه اندازی حوزه مفاهیم ذکر کرد و گفت: بر همین اساس اتاق فکری تشکیل شد و پیرو آن تیم پژوهشی دارالقرآن به مدت 6 ماه محتوای آموزشی دوره را تدوین کرد، طرح آزمایشی را روی یک تعداد از قرآن آموزان انجام دادیم و اشکالات طرح و کار را گرفتیم و بسته کمک آموزشی را با نام مفتاح آماده کردیم این طرح در حال حاضر آماده اجرا به صورت رسمی قرار گرفته است.

محجوب تصریح کرد: مدت زمان این دوره 15 ماه است که طی 5 ترم برگزار می شود در این طرح ابتدا یک آزمون سطح افراد فرا گرفته می شود در دو سطح خوب و متوسط تعیین سطح می شود دوره آموزش برای خوب ها 15 ماه و برای متوسط ها 18 ماه در نظر گرفته شده است. آموزش‌ها مطابق با سطح افراد به آنان داده می‌شود در کنار برنامه آموزشی بسته کمک آموزشی مفتاح هم به این افراد ارائه می شود. بعد از اینکه برنامه و بسته در اختیار افراد قرار گرفت اساتید به صورت منظم هفته ای دو مرتبه با منزل آنها تماس می گیرند. به صورت تلفنی با آنها کار می کنند . منبع اصلی کتاب استاد وکیل که طرح سازمان تبلیغات و ارشاد است می باشد.

وی افزود: تدریس در سه قسمت لغات و ترجمه و قواعد عربی و ترجمه آیات و عبارات و ارائه منتخبی از تفاسیر آیات هر درس گفته می شود. بسته کمک آموزشی علاوه بر کتاب مفاهیم استاد مسعود وکیل از کتاب مفتاح الغیب ملاصدرا نیز استفاده شده است. لوح ترتیل استاد پرهیزگار برای آشنایی با روخوانی و روانخوانی هم تعبیه شده است.

محجوب توانایی ها و خروجی این طرح را تسلط به ترجمه قرآن کریم، شرکت در دوره های تربیت مربی قرآن، آمادگی لازم برای فهم قرآن، تفسیر و تدبر در قرآن، تسلط بر روخوانی و روانخوانی بر شمرد.

مدیر اجرایی داراقرآن الکریم خانه کارگر، ادامه داد: بیش از 300 هزار نفر در سطح کشور از خدمات قرآنی ما بهره مند شده اند. ما بیش از 100 عضور رابط در کمیته رابطین قرانی در کارخانجات داریم. برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری کشور با نام سعی از دیگر برنامه های ماست. برگزاری اولین دوره مسابقات کارگران جهان اسلام که مشغول نگارش این طرح هستیم از دیگر فعالیت های ما است. راه اندازی کانون های قرآن و عترت کارگران در سطح سازمان ها و کارخانجات، احیای انجمن های اسلامی کارگران از جمله فعالیت های دیگر ما است.

محجوب یادآور شد: در دولت نهم 120 میلیون تومان به ما کمک شد ولی در دولت دهم هیچ کمکی به ما نشد ما هزینه های زیادی داریم از جمله هزینه های مخابراتی و پرداخت حقوق شاغلین که 57 نفر شاغل در این دارلقرآن داریم علاوه بر این باید دستمزد اساتیدی که دعوت کرده این را هم بپردازیم.

وی افزود: سؤال ما این است که بودجه 600 میلیاردی رسیده به معاونت قرآنی وزارت ارشاد که گفتند 300 میلیارد آن برای حفظ قرآن در نظر گرفته شده چرا هیچ مبلغی به ما تعلق نگرفته است.

محجوب از اهالی قرآن بودن، تابع محض ولی فقیه و دنباله رو فرمایشات ایشان.، مدیر بودن و آشنا به دانش و علم و فناوری روز دنیا بودن، فراجناحی عمل نکردن، عمل گرا بودن، سابقه مدیریتی دولتی و آشنا به قوانین مقرارات دولت، اهل تدبیر و اعتدال بودن، از شاخصه های برای عهده گرفتن معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ذکر کرد.

کد خبر 228664
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز