همشهری آنلاین: دومین جشنواره سراسری تسنیم آیات در مشهد با معرفی برگزیدگان پایان یافت.

قرائتی

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ در مراسم اختتامیه این جشنواره با پخش فیلم کوتاه با عنوان " شیخ الشیوخ کاشان" از 32 سال فعالیت های قرآنی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تجلیل شد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در این مراسم گفت: هنرمندان با نزدیکی به خدا و شناخت عمیق خویشتن می توانند آثار ارزشمند و ماندگاری خلق کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی هنر را اثری ماندگار دانست و افزود: هنر در واقع اثری است که هنرمندان با استفاده از آن می توانند مفاهیم را به راحتی به مخاطب عرضه و در ذهن او ماندگار کنند.

وی از هنرمندان خواست تا برای خلق آثار و ماندگاری آن از تجربیات و علوم اسلام شناسان نیز بهره مند شوند.

سرابی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: بیش از هزار و100 اثر به دبیرخانه این جشنواره در مشهد ارسال شد که پس از بررسی هیات داوران 78 فیلم کوتاه، 37 عکس و 12 فیلمنامه به بخش مسابقه جشنواره راه یافتند.

وی افزود: مشهد مقدس به واسطه حضور بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) باید به پایگاه برگزاری جشنواره های مذهبی، قرآنی و مفهومی تبدیل شود و دومین جشنواره تسنیم آیات با برنامه ریزی در رسیدن به این هدف در پایتخت معنوی ایران برگزار شد.

دبیر این جشنواره افزود: دومین جشنواره ملی تسنیم آیات با افزایش کمی و کیفی آثار نسبت به نخستین جشنواره در اصفهان روبرو بود و امید است با ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره در مشهد و تداوم در برپایی آن، این جشنواره به مهمترین جشنواره دینی، برای رقابت فیلم سازان جوان کشور و منطقه تبدیل شود.

در پایان شمقدری معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام محمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمبر ویژه جشنواره رونمایی کردند.

هیات داوران در بخش فیلم کوتاه 110 ثانیه ای ، فیلم داستانی "هر آینه" به کارگردانی محمد صدقی از مشهد و مستند سالکان به کارگردانی ستار چمنی از سنندج را به عنوان بهترین فیلم ها برگزیدند.

در بخش عکس نیز هادی دهقان از سبزوار، حمیدرضا بازرگان از زنجان و محمد فراهانی از اراک به مقام های اول تا سوم دست یافتند و در بخش فیلمنامه شهرام ابراهیمی اول شد، محمد براتی به مقام دوم رسید و ملیحه عزیزی سوم شد.

کد خبر 227135
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز