همشهری آنلاین: همزمان با استان‌های اصفهان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و کرمانشاه اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای قرآن و اذان دانش‌آموزان پسر عضو کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی کمیته امداد کشور با حضور متسابقان ۵ استان کشور در شیراز برگزار شد.

جشواره قرآن

سید عبدالعلی سعادت، مدیر امور فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در حاشیه برگزاری اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای قرآن و اذان دانش‌آموزان پسر عضو کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی کمیته امداد کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه فارس، گفت: این جشنواره ویژه دانش‌آموزان پسر مقطع راهنمایی و متوسطه عضو کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی کمیته امداد کشور همزمان با استان‌های اصفهان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و کرمانشاه برگزار شد.

وی با تصریح اینکه در این جشنواره میزبان متسابقان از 5 استان کشور هستیم، افزود: شرکت‌کنندگان از استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، هرمزگان و اصفهان به‌مدت 5 روز از تاریخ شنبه، دوم شهریورماه الی چهارشنبه، 6 شهریورماه به رقابت با یکدیگر پرداختند.

سعادت با اشاره به رشته‌های این مسابقات گفت: 160 نفر از دانش‌آموزان استان‌های مذکور در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل، صوت و اذان به رقابت با یکدیگر پرداختند و نفرات اول تا سوم این جشنواره به مرحله کشوری راه می‌یابند.

مدیر امور فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس خاطرنشان کرد: مرحله کشوری این جشنواره در هفته پایانی شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه متسابقان هر استان میزبان مرحله منطقه‌ای در استان‌های دیگر به رقابت می‌پردازند،‌ گفت: از استان فارس 120 نفر به استان اصفهان جهت شرکت در این جشنواره اعزام شدند.

سعادت اظهار کرد: جشنواره مذکور در سه مقطع استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود که امسال دومین سال برگزاری این جشنواره بود.

مدیر امور فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در پایان به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: ایجاد شور و نشاط معنوی، رشد و شکوفاسازی استعدادهای قرآنی، فراهم آوردن زمینه برای انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و آموزه‌های قرآنی برگزار شد.

کد خبر 228994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز