همشهری آنلاین: بیش از ۷۵ هزار نفر از قرآن‌آموزان سراسر کشور برای شرکت در آزمون سراسری قرآن کریم که ۱۹ مهر‌ماه از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، ثبت نام کرده‌اند.

قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، در این آزمون 43 هزار نفر در رشته های حفظ شامل حفظ 3 جزء، 5 جزء،10 جزء و 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم ، 23 هزار نفر در رشته های مفاهیم و 9500 نفر در رشته های تفسیر و تدبر قرآن کریم ثبت نام کرده اند.

نمره قبولی در این آزمون کسب نمره 60 از 100 بوده که پس از کسب نمره قبولی گواهینامه مربوطه را از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می کنند و همچنین به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

امسال آزمون سراسری در مقایسه با آزمون مشابه سال گذشته با استقبال خوب و با افزایش بیش از نیمی از ثبت نام شدگان در رشته حفظ مواجه شده است که این مهم نشان دهنده توجه بیش از پیش عموم مردم و به ویژه مؤسسات و مراکز قرآنی در پرداختن به مقوله آموزش حفظ قرآن می باشد.

شرکت کنندگان در آزمون از افرادی هستند که در طول سال با حضور در دوره‏‌های آموزش قرآن کریم که در مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت برگزار می‏شود، آموزش‎های لازم را کسب کرده‎اند.

دوازدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و موسسات فرهنگی قرآن و عترت سراسر کشور 19 مهرماه 92 برگزار می‌شود.

کد خبر 229898
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز