همشهری آنلاین: مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم گفت: مرحله دوم آزمون هشتمین دوره طرح اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم از سه‌شنبه ۵شهریور‌ماه آغاز و تا ۲۵ این ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد تجلیان با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اعلام نتایج مرحله اول هشتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم و زمانبندی تعیین شده توسط دبیرخانه این طرح مقرر شد تا مرحله دوم آزمون هشتمین دوره طرح اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم از سه‌شنبه 5شهریور‌ماه به مدت 20 روز آغاز شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده حافظان برادر در 13 حوزه استانی و حافظان خواهر در 26 حوزه استانی تعیین شده شرکت خواهند کرد.

مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: به‌ منظور برگزاری مرحله دوم آزمون طرح اعطای مدرک به حفاظ در حوزه‌های تعیین شده، هماهنگی لازم با داوران اعزامی توسط دبیرخانه انجام شده و اطلاعات زمان‌های برگزاری و حوزه‌های آزمون خواهر و برادر به تفکیک در سایت تلاوت قرار گرفته است.

تجلیان با اشاره به اینکه پاسخ به سوالات مربوطه توسط حافظان به صورت قرائت ترتیل است، گفت: بر اساس آئین نامه، حافظان در مرحله شفاهی طرح لازم است علاوه بر کسب امتیاز در بخش حسن حفظ، نصاب‌های لازم را در بخش‌های تجوید، صوت و لحن و وقف و ابتدا داشته باشند.

وی در خصوص تعداد شرکت کنندگان در این مرحله نیز اظهار کرد: در مرحله هشتم این طرح بیش از 6هزار و 500 نفر ثبت نام کردند و پس از برگزاری آزمون کتبی در 20 اردیبهشت 92 و اعلام نفرات قبول شده در مرحله اول، این افراد آمادگی خود را جهت شرکت در مرحله دوم اعلام و مجددا ثبت نام لازم را در سایت انجام داده‌اند که بدین منظور تعداد 2هزار و 500 نفر آمادگی کامل خود را جهت شرکت در آزمون نهایی اعلام کرده‌اند.

لازم به ذکر است، طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن بر اساس مصوبه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی همه ساله یک دوره و در 4 مرحله توسط دبیر خانه طرح مستقر در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌گردد.

کد خبر 228674
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز