همشهری آنلاین: سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از اعمال تغییرات در آیین‌نامه طرح ارزیابی سطح قرآنی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: این تغییرات در راستای برطرف کردن ابهامات موجود در طرح بوده است.

قرآن

حسین همتی، سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به ارائه برنامه 24گانه‌ای که برای 100 روز اخیر طراحی شده است، گفت: یکی از موارد این برنامه 24گانه مربوط به طرح ارزیابی سطح قرآنی دانشجویان است.

وی در ادامه با اشاره به گذشت سه سال از این طرح، افزود: طرح ارزیابی سطح قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور امسال با تغییراتی که در آیین‌نامه آن ایجاد شده است، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته اجرا خواهد شد.

سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت تصریح کرد: در آیین‌نامه قبلی طرح ارزیابی سطح قرآنی دانشجویان برخی آیتم‌ها دارای ابهاماتی بودند و برخی دانشگاه‌ها از قابلیت اجرایی نبودن آیتم‌های خاصی از این طرح خبر داده بودند، برای رفع این مشکلات باید این آیین‌نامه را با سیستم‌های خودمان برابر می‌کردیم و بر همین اساس هم این تغییرات را ایجاد کرده‌ایم.

همتی با تأکید بر اینکه استفاده از اجبار برای حضور در این طرح شایسته دانشجویان نیست، اظهار کرد: این طرح یکی از فرایند‌های ثبت نام دانشجویان جدیدالورود است و دانشجو در زمان ثبت نام اطلاعات قرآنی خود را نیز ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با گذشت سه سال از آغاز خود خروجی‌های مثبتی داشته است، اظهار کرد: امیدواریم که خروجی‌های طرح در آینده نیز بیش از پیش خودنمایی کند.

سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها بر اساس مشخص شدن میزان سواد قرآنی دانشجویان این طرح را اجرا می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته برای افرادی که در این طرح حضور داشته‌اند، برنامه‌های مفیدی طراحی و اجرا شد.

همتی در پایان برگزاری دوره‌های آموزشی برای افرادی که در طرح ارزیابی سطح قرآنی دانشجویان نمره بالایی کسب نکرده‌اند را بخشی از برنامه‌های اجرا شده در سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: شناخت دانشجویان توانمند قرآنی برای حضور در جشنواره‌ها نیز بخش دیگری از دستاوردهای این طرح بوده است.

کد خبر 231249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز