همشهری آنلاین: آئین‌نامه اجرایی بیست و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که آبا‌ن‌‌ماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، اعلام شد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آئین‌نامه اجرایی بیست و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که آبان‌ماه امسال به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش‌ها و رشته‌های مختلف برگزار می‌شود، اعلام شد.

بنابر این گزارش، در این آئین‌نامه برخی از اهداف جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، تحقق آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و ترویج قرائت، حفظ، تفسیر، تدبر، فهم‌ و عمل به معارف و دستورات قرآن کریم در جامعه اسلامی، اعتلای اخلاق، ایمان، بصیرت دینی دانشجویان، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه‌ها، زمینه‌سازی در راستای انس و الفت دانشجویان با قرآن کریم و سیره معصومین(ع)، تعظیم شعائر الهی و قرآن و تشویق فعالیت‌های دانشجویان در دو حوزه قرآن و عترت، عنوان شده است.

همچنین در این آئین‌نامه در مورد سیاست‌ها و رویکردها، برگزارکنندگان، زمان برگزاری جشنواره، شرکت کنندگان و رشته‌های جشنواره توضیحات مفصلی ارائه شده است.

در مورد زمان و مکان دقیق برگزاری این جشنواره نیز تنها از برگزاری این مسابقات در پابیز 92 خبر داده شده و اعلام شده است، زمان برگزاری و مکان برگزاری این مسابقات به زودی در سایت www.tasnim.ir اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این مسابقات در دو بخش اصلی و فرعی برگزار می شود، بخش اصلی شامل سه بخش شفاهی، کتبی و پژوهشی است و بخش فرعی نیز شامل بخش‌های ادبی و هنری است.

دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استقرار یافته است و دیگر امور اجرایی مربوط به جشنواره را به عهده دارد، این دبیرخانه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و امور جشنواره را از طریق «شورای سیاست‌گذاری جشنواره» و با هماهنگی «کمیته هماهنگی جشنواره» انجام می‌دهد.

کد خبر 230270
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز