همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به این‌که قرآن کریم اقیانوسی از معارف است و ابتدا و انتها ندارد، گفت: مبنای کار فرهنگی را باید قرآن قرار دهیم.

قرآن

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علماء در نشست شورای فرهنگ عمومی کرمانشاه، اظهار کرد: باید سعی کنیم سبک زندگی قرآنی را وارد زندگی افراد کنیم، اگر زندگی یک زوج جوان بر مبنای قرآن باشد، تربیت فرزندان و چگونگی نحوه زندگی آن‌ها چگونه خواهد بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری بر این امر تاکید دارند که قرآن وارد تمام شئون زندگی افراد شود، این حرفی اساسی، عمیق و دارای قالب است، به همین دلیل زمانی که صحبت از کار فرهنگی می‌کنیم باید سعی شود قرآن را مبنا قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به این‌که اگر فرهنگ قرآنی در زندگی ما ورود پیدا کند، فضایی دیگر برای ما درست می‌شود، تصریح کرد: باید سعی و تلاشمان بر مبنای ساختن تمدن قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام محمد آفتابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: دستیابی به جامعه‌ای متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح، تحقق اندیشه‌های معمار بزرگ انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در گسترش فرهنگ حیات‌بخش قرآن کریم و ارتقای ایران به کشوری توسعه یافته با هویتی اسلامی انقلابی، در گروی عزم ملی و اراده هماهنگ مدیران ارشد نظام برای توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی همچنین با اشاره به اهداف شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی، تصریح کرد: ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی، مؤسسات و گروه‌های فعال غیردولتی جهت هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌های قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی، تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم و تمسک به تعالیم آن، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ارتقای التزام عملی به قرآن کریم در ابعاد فردی و اجتماعی، تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور، توسعه مهارت‌های روان‌خوانی، صحیح‌خوانی و درک معنای آیات قرآن کریم میان اقشار مختلف جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان، تقویت و گسترش انس با قرآن کریم در اقشار مختلف جامعه و ترویج آیات و مفاهیم قرآن کریم در حوزه فرهنگ عمومی (نمادسازی و تبلیغات رسانه‌ای و محیطی، محاورات) از جمله این اهداف است.

کد خبر 226699
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز