گروه سیاسی: در بحبوحه اظهارنظرها پیرامون مذاکرات آینده ایران و آمریکا درباره عراق، روزنامه الوطن به نقل از منابع آگاه عراق اعلام کرد: قرار است معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر خارجه ایران و مسؤول امور عراق در وزارت خارجه آمریکا، نمایندگان ایران و آمریکا در مذاکرات دو کشور در بغداد باشند.

به گزارش ایسنا این روزنامه چاپ کویت نوشت: منابع آگاه عراقی اعلام کرده‌اند دیوید ساترفیلد، مسئول امور عراق در وزارت خارجه آمریکا از سوی این کشور و عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه ایران طی چند روز آینده در بغداد در خصوص اوضاع این کشور رایزنی خواهد کرد.

در همین حال فارس به نقل از یک منبع آگاه ایرانی، خبر روزنامه کویتی الوطن مبنی بر دیدار عراقچی و ساترفیلد را در روزهای آینده تایید نکرد و اخبار منتشر شده را اخباری مغرضانه و غیر قابل استناد برشمرد.

وی درباره زمان و سطح مذاکرات ایران و آمریکا نیز خاطرنشان کرد: بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

روزنامه الوطن نوشته است: ساترفیلد در دیدارهایش در شرم‌الشیخ به معلم، وزیر خارجه سوریه و عراقچی گفته است که از سوریه و ایران می‌خواهیم تا به حل مشکل امنیتی عراق بپردازند.

کروکر، مسئول مذاکرات

اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: مسئولیت مذاکره با ایران درباره عراق در حال حاضر به رایان کروکر، سفیر آمریکا در این کشور واگذار شده است. 

به گزارش مهر، تام کیسی در سخنانی با اشاره به مذاکرات ایران و آمریکا اعلام کرد: جرج بوش، زلمای خلیل زاد، سفیر سابق آمریکا در عراق را مسئول انجام مذاکره با همتای ایرانی اش درباره اوضاع عراق کرده بود و این ماموریت در حال حاضر به عهده رایان کروکر، سفیر جدید آمریکا در بغداد است.

گفت‌وگو در سطح سفیران

دیک چنی، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز درباره پیام‌های مختلفی که در زمینه نشست آینده آمریکا و ایران درباره مسایل عراق و هشدار‌های آمریکا به ایران به کشورمان منتقل می‌شود، گفت: نشست بغداد در سطح سفیران خواهد بود و رئیس جمهور آمریکا به صراحت مشخص کرده است که موضوع آن منحصراً به عراق متمرکز خواهد بود.

شبیه مذاکرات بن

تام کیسی، سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا هم گفت: مذاکرات برنامه‌ریزی شده با ایرانی‌ها پیگیری منطقی تماس‌هایی‌است که در شرم‌الشیخ رخ داد.

کیسی افزود: نشست درباره‌ عراق شبیه به نوع مذاکراتی است که میان مقامات آمریکایی و ایرانی درباره افغانستان انجام شد.

یک هفته پس از همکاری ایران با آمریکا درباره افغانستان، بوش تهران را جزو محورهای شرارت خواند.

کد خبر 22127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز