دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور بولیوی اعلام کرد: فیدل کاسترو در مراسم روز جهانی کارگر حضور خواهد داشت.

به گزارش بی بی سی، اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی، در سخنانی گفت: فیدل کاسترو پس از ماه ها دوری از انظار در مراسم روز جهانی کارگر (اول مه) شرکت خواهد کرد.

هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا، و متحد نزدیک فیدل کاستر ونیز می گوید: رهبر کوبا دوباره زمام امور را در این کشور بدست گرفته است. چاوز روز یکشنبه 29 آوریل (9 اردیبهشت) در حاشیه نشست سران کشورهای آمریکای لاتین با اشاره به گمانه زنی های اخیر در مورد بهبود آقای کاسترو گفت: "او در مصدر کار است، او کنترل اوضاع را بدست دارد و کارهای زیادی انجام می دهد."

رهبر هشتاد ساله کوبا از ژوئیه 2006 که قدرت را به برادرش واگذار کرد، در انظار عمومی حاضر نشده و این غیبت طولانی گمانه زنی های مختلفی را در مورد وضعیت جسمانی وی برانگیخته است.

اما اخیرا تصاویر تازه ای از آقای کاسترو در حال ملاقات با یک هیئت بلند پایه چینی در کوبا منتشر شده که در آنها وضعیت جسمانی وی به مراتب بهتر از پیش به نظر می رسد.

مقام های کوبایی می گویند : وضعیت جسمانی کاسترو رو به بهبودی کامل دارد و در بسیاری تصمیمات حکومتی مشارکت می کند. با این حال هیچ مقامی تا کنون اظهار نظر رسمی در مورد تاریخ بازگشت احتمالی رهبر کوبا به صحنه سیاست نکرده است.

برخی گمانه زنی های سیاسی در کوبا حاکی از آن است که نقش فیدل کاسترو با توجه به سنش احتمالا به گستردگی و سنگینی وظیفه اداره یک کشور نخواهد بود.

فیدل کاسترو از زمان انقلاب کوبا به سال 1959 میلادی با رفتار خصمانه دولت های متعددی که از آن زمان به بعد در  ایالات متحده آمریکا بر سر کار آمده‌اند، روبرو بوده و مقام های آمریکایی از زمان عمل جراحی وی (نه ماه پیش) اظهار نظرهای فراوانی در مورد به سر آمدن دوران حکومت وی کرده اند.

کد خبر 20817

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز