چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۸:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیدل کاسترو رهبر کوبا در اولین سخنان خود که به طور زنده از رادیو پخش شد حالش را خوب توصیف کرد.

به گزارش بی بی سی، این اولین باری است که کاسترو پس از شش ماه بیماری و سپری کردن دوران نقاهت در یک برنامه زنده رادیویی حاصر می‌شود. او در واقع در برنامه زنده رادیویی هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا سخن می‌گفت.

رهبر کوبا در این برنامه گفت که درحال بهبود است (پیشروی اصطلاح دقیقی است که کاسترو به کار برد) و انرژی بیشتری دارد و قدرت بیشتری در خود احساس می‌کند.

او خطاب به هوگو چاوز گفت: سلام دوست عزیز و روشن ضمیر من چطوری؟

کاسترو در ادامه این گفت وگوی رادیویی که مدت زیادی به طول انجامید گفت:من حالم خوبم است و خوشحالم.او افزود:در زمانی که برای درمان بیماری سپری کردم فرصت کتاب خواندن و شوخی کردن پیدا کردم.من دوباره به دوران درس خواندن بازگشتم.

آسوشیتدپرس نیز در گزارشی نوشت: فیدل کاسترو در گفت و گوی رادیویی خود با رییس جمهوری ونزوئلا به بحران در بورس‌های چین وآمریکا نیز اشاره کرد.کاسترو خواستار صبر بیشتر طرفداران ودوستانش در قبال روند بهبودی خود شد. کاسترو همچنین از چاوز بابت آن که اخبار مربوط به وضعیت جسمانی‌اش را به گوش همگان می‌رساند تشکر کرد و از طرفدانش بابت این که همواره عادت دارند اخبار وی را به طور روزانه پیگیری کنند گله کرد.

چاوز نیز در پاسخ به اظهارات کاسترو در حالی که تعجب از لحن صدایش بابت این تماس تلفنی غیر منتظره پیدا بود، گفت: نمی‌دانی چقدر از شنیدن صدایت واین که حالت خوب است خوشحالیم.

روزنامه ال موندو نیز نوشت:روسای دو کشور کوبا و ونزوئلا در ادامه این مکالمه زنده رادیویی به بحث درباره موضوعاتی نظیر تغییرات آب و هوایی ، بحران جهانی اقتصاد پرداختند.این دو سپس درپایان نتیجه گیری کردند که کاپیتالیسم(مکتبی که نظام سرمایه داری بر مبنای آن بنا شده و در نقطه مقابل کمونیسم و سوسیالیسم قرار دارد) روز‌های آخر رحیات خود را سپری می‌کند.

فیدل کاسترو از 26 ژوییه سال 2006 ،5 روز پیش از آن که قدرت را به انجام دلیل یک عمل جراحی، موقتا به برادرش واگذار کرد ، در انظار عموم ظاهر نشده بود.تصاویری از کاسترو در اول فوریه به همراه هوگو چاوز برای آخرین با را از تلویزیون دولتی کوبا پخش شد که وی را سلامت تر از پیش نشان می‌داد.

کد خبر 16790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز