پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفیر ونزوئلا در کوبا پنجشنبه 8 فوریه (19 بهمن) از بهبود نسبی شرایط جسمانی فیدل کاسترو خبر داد.

به گزارش سی ان ان، سفیر ونزوئلا در این باره گفت: فیدل کاسترو  رییس جمهوری کوبا می‌تواند غذا بخورد  و از این رو می‌توان گفت او در حال بهبودی است.

رودریگس سفیر ونزوئلا در کوبا در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی کوبا گفت: فیدل  به سرعت در حال بازیابی سلامت خود است.او پیش از این نمی‌توانست غذا بخورد ، اما اکنون می‌تواند غذا بخورد و این مساله بر سلامت جسمانی وی تاثیر بسیار مثبتی گذاشته است.

سفیر ونزوئلا سال‌ها است که با کاسترو آشنایی دارد و یکی از نزدیکان هوگو چاوز رییس جمهوری این کشور محسوب می‌شود که اغلب از کاسترو  دیدار و یا با او از طریق تلفن گفت وگو می‌کند.

چاوز ماه گذشته (ژانویه) گفته بود که بر وزن کاسترو قدری اضافه شده  و او در حال بازیابی سلامتش است.هفته گذشته نیز تلویزیون کوبا تصاویری از رهبر کوبا را نمایش داد که در آن‌ها او  در مقایسه با تصاویری که قبلا از وی از طریق تلویزیون نمایش داده شده بود قوی تر به نظر می‌رسید.

کاسترو که موقتا قدرت را به برادرش رائول واگذار کرده ، پیش از 6 ماه است در انظار عموم ظاهر نشده است. او که از خونریزی روده رنج می‌برد پس از واگذار کردن قدرت به برادرش، مورد عمل جراحی قرار گرفت.

گقته می‌شود کاسترو مبتلا به دیورکولیتیس (عفونت  والتهاب در روده بزرگ) است.

کد خبر 15303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز