سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساکنان هاوانا پایتخت کوبا چهل و هشتمین سالگرد ورود کاسترو به این جزیره را بدون حضور وی جشن گرفتند.

به نوشته ال موندو، کاروانی مملو از کودکانی که خود را به شکل کاسترو و همقطارانش در آورده بودند، در خارج از محدوده شهری هاوانا، ورود فیدل کاسترو به این شهر را گرامی داشتند. رهبر کوبا در هشتم ژانویه 1959 وارد هاوانا شد.

سروان بازنشسته ارسنیو نستور سوسا که در زمان ورود کاسترو به هاوانا در زمره نیرو‌های طرفدار وی بود، آن واقعه را این چنین به یاد می‌یاورد: "زمانی که به اینجا (هاوانا) رسیدیم، از مفهوم انقلاب هیچ نمی‌دانستیم، زیرا بسیار جوان بودیم".

او می‌افزاید: "اکنون باید به ادامه انقلاب اعتماد کنیم، زیرا زمانی که پیروز شدیم شناخت زیادی از مسائل نداشتیم، اما آن‌هایی که مسوول ادامه این انقلاب هستند، شناخت بیشتری از آن دارند و می‌دانند به خاطر چه مبارزه را پیشه خود ساخته‌اند".

این مبارز و همرزم قدیمی کاسترو که درر آوریل 1961 در سال خیرون با نیرو‌های آمریکایی به مبارزه پرداخته بود در آنگولا نیز سوابق مبارزاتی از خود بر جای گذاشته بود،می‌گوید:"سوسیالیسم در کوبا هیچ گاه منقرض نمی‌شود".

فیدل کاسترو اما بزرگترین غایب این مراسم نمادین بود او گرچه گفته می‌شود سرطان ندارد(به نقل از یک پزشک اسپانیایی معالج کاسترو) به دلیل ابتلا به بیماری که اسرار آن همچنان فاش نشده است،در بیمارستان به سر می‌برد.کاسترو که از اول ژانویه 1959 قدرت را در کوبا در دست داشت،در 31 ژوییه 2006 موقتا و به دلیلعمل جراحی پیش رو قدرت را به برادرش رائول کاسترو واگذار کرد.

کد خبر 12894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز