شنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: آخرین روز جشن‌های تولد و سالگرد آغاز انقلاب کوبا بدون حضور فیدل کاسترو برگزار شد.

به نوشته ال موندو،رائول کاسترو برادر رهبر کوبا که همزمان رییس جمهور موقت و وزیر دفاع این کشور را به عهده دارد،در آخرین روز جشن‌های انقلاب کوبا در غیاب برادر خویش به عنوان اصلی ترین چهره حضور یافت.

رائول کاسترو که اونیفورم سبز زیتونی پوشیده بود در کنار اوو مورالس رییس جمهور بولیوی،دانیل اورتگا رییس جمهور منتخب نیکاراگوئه و نیکلاس مادورو که به نمایندگی از  هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا-او به دلیل نزدیک بودن انتخابات ونزوئلا در این مراسم حاضر نبود-به تماشای آخرین مرحله از جشن‌ها نشست.


در این مراسم که در سالن تئاتر کارل مارکس شهر هاوانا برگزار شد.رنه پره وال رییس جمهور هاییتی و تعداد زیادی از مدعوین بلندپایه نیز حضور یافته بودند.

کارلوس لاگه معاون رییس جمهورک کوبا نیز که در این مراسم حضور یافته بود درباره رهبر کوبا گفت:"فیدل در حال بازیافتن شرایط جسمانی‌اش است.

لاگه گفت:پس از کاسترو جانشینی مطرح نیست و تداوم(راه کاسترو)مهم است.لاگه همچنین شکاف سیاسی را در کوبای پس از کاسترو رد کرد.

او افزود:ظور وبروز فیدلی دیگر ناممکن است،هیچکس نمی‌تواند از او تقلید کند،خیلی از ما از او پیروی می‌کنیم و شکاف سیاسی در داخل کشور پدید و میان انقلابیون کوبایی نخواهد آمد،ما از نبرد‌های کاسترو برای به دست آوردن و حفظ استقلال کشور درس‌های فراوانی فرا گرفته‌ایم.

کاسترو پیش از آنکه مورد عمل جراحی معده قرا بگیرد،در 31 ژوییه سال جاری قدرت را به برادرش رائول کاسترو واگذار کرد.تا کنون جزییات دقیقی از وضعیت جسمانی رهبر کوبا منتشر نشده است.

کد خبر 9895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز