چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولیور استون کارگردان سینما به دلیل نقض تحریم کوبا از سوی آمریکا و ساختن فیلمی درباره فیدل کاسترو در کوبا 6 هزار و 322 دلار جریمه شد.

به نوشته روزنامه آ.ب‌.س، به نظر می‌رسد اولیور استون که به دلیل ساختن فیلمی از فیدل کاسترو جریمه شده شانس آورده باشد، زیرا نقض قوانین تحریمی آمریکا علیه کشور‌های دیگر بعضا نیز می‌تواند مجازات زندان در بر داشته باشد. در واقع هرگاه موضوع پول درمیان باشد، دولت آمریکا بدون در نظر گرفتن هیچگونه ملاحظه‌ای شرایط را برای تنبیه و مجازات قضایی فراهم می‌کند.

آل کاپون از جمله افرادی بود که به دلیل جرایم خویش به زندان نرفت بلکه تخلف مالیاتی وی علت اصلی زندان رفتنش بود.

بابی فیشر شطرنج باز آمریکایی نیز به دلیل شرکت در مسابقه با بوریس اسپاسکی در یوگسلاوی (در آن زمان کشوری کمونیست و ضد آمریکایی) اکنون در ایسلند در تبعید زندگی می‌کند.

الیور استون و کمپانی تولیدکننده فیلم‌هایش به دلیل کیفیت فیلم "به دنبال فیدل" (Looking for Fidel) و تبلیغ برای کشوری کمونیستی جریمه نمی‌شوند. گناه فیلمساز این فیلم که از شبکه کابلی HBO پخش شد، زیر پا گذاشتن قوانین تحریمی ایالات متحده علیه کوبا است.

پیشتر فیدل کاسترو رهبر کوبا اولیور استون را برای ساخت مستندی درباره قریب به 50 سال حکومتش در کوبا به این کشور دعوت کرده بود.

این فیلم از زندگی کاسترو تهیه شده و در آن به بررسی دیدگاه‌های وی پرداخته می‌شود.

کد خبر 10876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز