دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۵ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات دولت کوبا اعلام کردند: به رغم دیدار هیات آمریکایی از این کشور در روابط سیاسی و اقتصادی کوبا و آمریکا تغییری ایجاد نشد.

به گزارش بی.بی.سی،مقامات کوبایی به تیم قانونگذاران آمریکایی اطمینان دادند،کاسترو مبتلا به سرطان ویا هرگونه بیماری مرگبار دیگری‌ نیست.کاستروی 80 ساله چهار ماه است که در انظار عمومی حضور نیافته است.فیدل کاسترو در ماه ژوییه و پیش از آنکه مورد عمل جراحی قرار گیرد،قدرت را به طور موقت به برادرش رائول کاسترو واگذار کرد.

رییس هیات آمریکایی که به کوبا سفر کرد‌ه‌اند در این باره گفت:به ما اطلاع داده‌اند،کاسترو به قدرت باز خواهدگشت.او افزود:با این حال مقامات کوبایی هیچگونه اطلاعی از شرایط جسمانی وی در اختیارمان نگذاشته‌اند.

دیدار این گروه از نمایندگان مجلس آمریکا از کوبا در نوع خود از سال 1959 (سال پیروزی انقلاب کوبا) بی‌سابقه توصیف شده است با این حال جف فلیک ،نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا که سرپرستی این هیات را به عهده دارد،گفت:مقامات کوبایی به من گفته‌اند در روابط سیاسی و اقتصادی میان کوبا و آمریکا تغییری حاصل نخواهد شد.

فلیک درباره کاسترو افزود:تمامی مقامات کوبایی به ما گفته‌اند که او به سرطان مبتلا نیست به قدرت باز خواهد گشت.او افزود:انتظار داشتم با رائول کاسترو،رییس جمهوری موقت کوبا،نیز به عنوان بخشی از برنامه سفر دیدار کنم که امکان این امر اکنون فراهم نیست.فلیک مدعی شد که به باور من دولت کوبا این دیدار را به نشانه آغاز عصری جدید تعبیر خواهد کرد،این درحالی است که به نظر می‌رسد آن‌ها آمادگی پذیرش چنین امری را نداشته باشند،از همین رو  است که رائول کاسترو از دیدار با ما امتناع ورزید.

او افزود:انتظار داشتم مقامات کوبایی از خود درباره روابط سیاسی و اقتصادی با آمریکا خویشتنداری بیشتری نشان دهند.با این حال به نظر می‌رسد تغییری در سیاست‌های دولت کوبا در قبال آمریکا ایجاد نخواهد شد.

کد خبر 11260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز