چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیدل کاسترو دولت بوش را متهم کرد که در آزادی یکی از اتباع کوبایی متهم به انجام عملیات تروریستی، دست داشته است.

به نوشته ال موندو، فیدل کاسترو در پیامی که از سوی منابع رسمی کوبا انتشار یافت اعلام کرد: تنها در کاخ سفید می‌توانستند مراحل صدور یک حکم قضایی اشتباه را به جریان ‌اندازند.

اشاره فیدل کاسترو به صدور حکم آزادی به قید ضمانت است که برای لوییس پوسادا کاریلس در جمعه گذشته از سوی قاضی کاتلین کاردونه درر شهر ال پاسو در ایالت تگزاس صادر شد.

کاسترو در طول بیانیه خود دولت بوش را به کرات به نادیده گرفتن شخصیت مجرمانه و تروریستی کاریلس متهم کرد.

کاسترو در بیانیه‌اش به این مساله اشاره کرد که پاسخ دولت آمریکا (به دلیل دست داشتن در اعطای آزادی مشروط به کاریلس) بسیار بی رحمانه بوده. رهبر کوبا موسسات قضایی ایالت متحده را متهم کرد که با پیش دستی، مبادرت به آزادی یک هیولا کرده‌اند.

کاسترو گفت:بعید است آنانی(مقامات کاخ سفید) که به کاریلس، این مامور سابق سازمان اطلاعات آمریکا (سیا)، تعلیمات و دستورات لازم را برای نابودی یک فروند هواپیمای کوبایی در سال 1976 داده‌اند، اکنون به گونه‌ایی دیگر عمل کنند.

رهبر کوبا در بیانیه خود افزود:پس از آنکه از کاریلس به دولت آمریکا در 11 آوریل با استناد به مدارک وشواهد قطعی شکایت شد، چندین ماه طول کشید تا دستگاه قضایی ایالات متحده حکم دستگیری وی را صادر کند.

از قربانیان بی‌شمار حادثه انفجار هواپیما، حملات تروریستی علیه زیر ساخت‌هاغی توریستی کوبا(که در سال‌های اخیر به وقوع پیوسته است)، طرح‌های اقتصادی دولت آمریکا برای تحریم کوبا و تلاش‌های دولت این کشور برای حذف فیزیکی من در محافل سیاسی آمریکا سخنی به میان نمی‌آید.

کاسترو گفت: ملت کوبا بدون هیچ هراسی چندین بار با خطر مرگ رودرو شده ، من از ملت کوبا می‌خواهم احساسات خود را در روز اول ماه مه(روز جهانی کارگر) ابراز کند.

قاضی کاردونه روز جمعه6 آوریل(17 فروردین) حکم آزادی کاریلس را به قید ضمانت و با وجه الضمانی معادل 350 هزار دلار صادر کرد.این در حالی است که او باید براساس قوانین مهاجرتی ایلات متحده آمریکا به اداره مهاجرت تحویل داده می‌شد تا پس از طی مراحل قانونی به دلیل ورود غیر قانونی به خاک آمریکا  از ایالات متحده دیپورت(اخراج) شود.

لوییس پوسادا متهم به دست داشتن در حادثه انفجار هواپیمای کوبایی در سال 1976 است.او از سوی دولت‌های کوبا و ونزوئلا تحت پیگرد قضایی قرار دارد.

کد خبر 19344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز