همشهری آنلاین: تلویزیون کوبا در آستانه برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد‌ها، تصاویر جدیدی از رهبر این کشور را پخش کرد.

 به نوشته روزنامه ال‌موندو، فیدل کاسترو در حال سخن گفتن با نماینده آرژانتینی حاضر در اجلاس جنبش غیرمتعهدها(NAM) به تصویر کشیده شده‌است.

مقامات کوبایی پس از انتشار این تصاویر، اظهار نظر خاصی نکردند تا همچنان حضور کاسترو در اجلاس سران NAM در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

در تصاویری که روز پنج شنبه 23 شهریور انتشار یافت، فیدل کاسترو در لباسی غیر رسمی و نشسته بر تخت با بوناسو نمانده آرژانتین در اجلاس غیرمتعهدها به گفتگو مشغول است.

در برابر کاسترو نیز کتابی با عنوان "صد ساعت با فیدل" اثر اینیاسیو رامونه روزنامه‌نگار اسپانیایی ساکن فرانسه دیده می‌شود.

کاسترو در سخنانی که از تلویزیون محلی پخش می‌شد، گفت: در دوران نقاهت این کتاب را با دقت مرور کرده و کوچکترین جزییات آن را مورد بازنگری و تصحیح قرار داده‌است.

او خود در این باره گفته‌است: قصد دارم  نسخه کامل‌تری از این کتاب را که شامل تفکرات مهم ، عمیق‌ و اسناد مستندتری می‌شود را به طبع برسانم تا در اجلاس غیر متعهد‌ها میان سران کشور‌ها توزیع شود.

از زمانی که فیدل کاسترو قدرت را به طور موقت به برادرش واگذار کرد و در بیمارستان به منظور عمل جراحی معده بستری شد، رسانه‌های کوبایی چهار بار عکس‌های وی و دو بار تصاویر دیدارهای هوگوچاوز رییس‌جمهور  ونزوئلا با رهبر کوبا را انتشار دادند.

آخرین باری که عکس‌های کاسترو از رسانه‌ها پخش شد، پیامی به طور همزمان از سوی وی انتشار یافت.

رهبر کوبا در این پیام اذعان کرده بود، 20 کیلوگرم وزن از دست داده و بدترین دوران بیماری خود را سپری کرده‌است.

این پیام در حالی از سوی کاسترو صادر شد که همچنان پزشکان از دادن اطلاعات از وضعیت جسمانی وی خودداری می‌کنند و تنها از تصاویر تلویزیونی و اظهارات پاره‌ای از مقامات بلند پایه کوبایی، می‌شد از وضعیت وی با خبر شد.

وزیر نیروهای مسلح و رییس جمهوری موقت کوبا آخرین فردی بود که نسبت به بهبود برادرش ابراز امیدواری کرد.

رائول کاسترو در این باره طی پیامی اعلام کرد: رهبر کوبا در تخت تنها به استرحت نمی‌پردازد واز آن‌جا نیزبا استفاده از تلفن فرامین حکومتی صادر می‌کند.

عکس‌ و تصاویری که از رهبر کوبا انتشار یافته‌اند، احتمال حضور وی در اجلاس سران NAM را بیش از گذشته تقویت می‌کنند.

در اجلاس سران غیر متعهد‌ها، 50 نفر از  رهبران کشور‌ها و هیئت‌های بلند پایه‌ای از 116 کشور عضو حضور دارند.

کد خبر 4107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز