سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رهبران کوبا و اکوادور در جریان دیداری دوستانه با تأکید بر موفقیت‌آمیز بودن اجلاس غیرمتعهد‌ها، درخصوص زمینه‌های همکاری مشترک از جمله مسئله بهداشت و آموزش تبادل‌نظر کردند.

به گزارش لا پرنسا لاتینا به نقل از گرانما، آلفردو پالاسیوس و فیدل کاسترو در بخش عمده‌ای از این دیدار در باره توسعه طرح عمل جراحی معجزه موسوم به ماموریت معجزه‌آسا مربوط به چشم پزشکی و درمان بیماری‌های این رشته در آمریکای لاتین و کشور‌های حوزه دریای کاراییب، به بحث وتبادل نظر پرداختند.

از زمان اجرای این طرح در کشور‌های لاتینی زبان وضعیت بینایی مردم بهبود پیدا کرده‌است.

در دو مرکزچشم پزشکی اکوادور که در قالب این طرح با همکاری دولت کوبا به بهره‌برداری رسیده‌اند، تا کنون شش هزار و 440 نفر مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

در دیدار همچنین رهبران دو کشور، درباره توسعه سوادآموزی به شیوه کوبایی "من می‌توانم" در اکوادور گفتگو کردند.

پالاسیوس پس از دیدار با کاسترو در مراسم پرده‌برداری از مجسمه الوی آلفارو - سیاستمدار و از انقلابیون برجسته آزادیخواه اکوادور- حضور یافت.

رییس جمهور اکوادور این اقدام دولت کوبا را تحت عنوان اقدامی نمادین و احیاگر مفهوم کشور بزرگ توصیف کرد. مفهومی که در هر کدام از کشور‌های آمریکای لاتین همچنان بخشی از قلب و روح مردم را اشغال کرده‌ است. این مفهوم در واقع به صورت آرمانی به یک کشور واحد لاتینی اشاره دارد.

کد خبر 4407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز