شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اوکراین به عملیات مقابله با دزدی دریایی ناتو پیوست.

nato-ukrain

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو  از این تصمیم استقبال کرد.

این در حالی است که آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو اعلام کرد عضویت اوکراین در ناتو در مسیر خود قرار دارد. او در عین حال هشدار داد درباره استفاده اوکراین از « عدالت گزینشی » نگرانی وجود دارد.

راسموسن گفت: «ناتو و اوکراین شرکای امنیتی کلیدی هستند. سال‌هاست که اوکراین در عملیات به رهبری ناتو نقشی درخور توجه داشته است؛ از جمله حضور ما در افغانستان.»

به گزارش واحد مرکزی حبر،راسموسن و پولو لبدف، وزیر دفاع اوکراین چند توافق‌نامه در زمینه تمایل اوکراین برای مشارکت در عملیات ناتو در اقیانوس و مقابله با دزدی دریایی در سواحل سومالی امضا کردند.

ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امضای توافق نامه تأیید کننده پیشنهاد اوکراین و آمادگی ناتو به‌منظور پیش‌برد آخرین مرحله از تأیید فنی است که برای ابراز اطمینان از این که حضور اوکراین در عملیات کشتی‌های ناتو موثر است، ضروری است.»

ناتو اعلام کرد از اجرای اصلاحات در بخش های دفاعی و امنیتی اوکراین حمایت می کند.

دبیرکل ناتو درباره عضویت اوکراین در ناتو گفت تصمیم ناتو مبنی بر این که گرجستان و اوکراین در نهایت به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خواهند پیوست « همچنان پابرجاست.»

او گفت: «ما به سیاست گسترش اعضا به صورت کامل پایبندیم. تصمیم گیری در این باره بر عهده اوکراین است.»

راسموسن افزود: «درباره استفاده «‌گزینشی اوکراین از عدالت نگرانی های جدی و جود دارد.»

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از کیف،‌ دیبرکل ناتو افزود:« در مجموع،‌ اجرای اصلاحات به‌منظور تقویت دموکراسی و اجرای قوانین به نفع مردم اوکراین و دیگر جامعه یورو-آتلانتیک خواهد بود.»

کد خبر 202616
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز