جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهور آمریکا ژنرال فیلیپ بریدلاو (Philip Breedlove) را به سمت فرمانده کل نیروهای عملیاتی ناتو منصوب کرد.

Philip Breedlove

خبرگزاری اتریش از بروکسل و واشنگتن گزارش داد، چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا این خبر را اعلام کرد. بریدلاو 57 ساله تا پیش از این فرماندهی واحدهای نیروی هوایی آمریکا در اروپا و آفریقا را بر عهده داشت.

سمت فرماندهی کل ناتو به صورت سنتی در اختیار ژنرال‌های آمریکایی قرار داشته و در مقابل اروپایی‌ها هم سمت دبیرکلی این پیمان نظامی را از آن خود کرده‌اند.

پیش از این قرار بود کاخ سفید ژنرال جان آلن را به این سمت منصوب کند، او تا اوایل فوریه فرماندهی نیروهای بین المللی در افغانستان را عهده دار بود. این ژنرال چهار ستاره از نامزدی صرف نظر و دلیلش را مشکلات جسمانی همسرش اعلام کرد. او اعلام کرد چشم پوشی‌اش از این سمت به دلیل تحقیقات پنتاگون در خصوص ایمیل‌های "احتمالا نامناسب" یکی از بستگانش نیست که با دیوید پترائوس، رییس مستعفی سیا روابط نامشروع داشته است.

این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی خبر دادند آلن از آن بیم داشته که موضوع رسوایی پترائوس دوباره در جلسه استماع سنا برای تایید انتصاب وی مطرح و برای او بحث انگیز شود.

پای آلن ماه نوامبر به این رسوایی کشیده شد، اما وزارت دفاع آمریکا اواخر ماه ژانویه او را به طور کامل تبرئه کرد.

کد خبر 206561
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز