دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نهمین کنفرانس سالانه دو روزه پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) درباره کنترل، خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی با حضور مقام های بلند پایه کشورهای عضو ناتو و نمایندگان سازمان ملل، اتحادیه اروپا و سازمان همکاری امنیت اروپا روز دوشنبه در شهر ساحلی اسپلیت کرواسی آغاز شد.

اجلاس ناتو

به گزارش ایرنا از منابع خبری بالکان، حدود صد مقام بلندپایه از بیش از 50 کشور عضو ناتو و دیگر سازمان های بین المللی در این همایش دو روزه از جمله در باره تروریسم و اقدامات بازدارنده توزیع سلاح های کشتار جمعی به بحث و بررسی می پردازند.

یوشکو کلیسوویچ قائم مقام وزیر امور خارجه کرواسی در گشایش این کنفرانس با اشاره به تحولات منطقه ای و جهانی بر حمایت این کشور از مبارزات بر علیه اشاعه سلاح های کشتار جمعی تاکید کرد.

در مراسم گشایس همایش سالانه ناتو که در شهر ساحلی اسپلیت به میزبانی وزارت امور خارجه کرواسی برگزار شد، گابور ایکلودی معاون دبیر کل ناتو نیز سخنانی را در باره چالش ها و تنش های کنونی امنیتی در جهان ایراد کرد.

طرح های ابتکاری و روش های چند جانبه برای منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی، چالش ها و تهدیدهای منطقه ای کنونی در زمینه گسترش سلاح ها، تروریسم و اشاعه سلاح های کشتار جمعی، مشارکت ناتو در تلاش های بین المللی از جمله موضوعات مورد بحث در نهمین کنفرانس ناتو در شهر اسپلیت کرواسی هستند.

کنفرانس های گذشته ناتو در زمینه چالش های گسترش سلاح های کشتار جمعی در سال 2004 در شهر رم، سال 2005 در شهر صوفیه، سال 2007 در شهر ویل نیوس، سال 2008 در برلین، سال 2009 در ورشو، سال 2010 در پراگ، سال 2011 در برگن و در سال 2012 در شهر بوداپست برگزار شدند.

کد خبر 212822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز