شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: "یولیا تیموشنکو" رهبر زندانی اپوزوسیون اوکراین پس از مخالفت مقامات با خروج وی از کشور با درمان خود در داخل کشور توسط پزشکی آلمانی موافقت کرد.

یولیا تیموشنکو

تیموشنکو امیدوار بود بتواند برای درمان خود به خارج از اوکراین برود اما دادستان کل اوکراین اعلام کرد زندانیان برای انجام درمان‌های پزشکی اجازه خروج از کشور و سفر کردن را ندارند. تیموشنکو به اتهام سوءاستفاده از مقام خود به هفت سال زندان محکوم شده است.

تعداد زیادی از مقامات اروپایی به خاطر نحوه رفتار اوکراین با تیموشنکو،‌ این کشور را تهدید به بایکوت بازی‌های قهرمانی فوتبال اروپا کرده‌اند. از جمله هلند و آلمان اعلام کردند در صورتی که تیموشنکو به خوبی درمان نشود رقابت‌های اوکراین و لهستان را بایکوت خواهند کرد.

تیموشنکو به نوعی دیسک مهره کمر مبتلا است و طرفدارانش می‌گویند او بسیار بیمارتر از آن است که بتواند درون زندان باقی بماند. از سویی دیگر تصاویری که به تازگی در وب سایتی به نام Liga منتشر شده،‌ کبودی‌هایی را بر روی بدن تیموشنکو نمایش می‌دهند که به گفته وی در اثر ضرب و شتم وی توسط افرادی در زندان به وجود آمده‌اند. اما مقامات زندان مدارک را به اندازه‌ای قابل قبول نمی‌دانند تا تحقیقات درباره این موضوع را آغاز کنند.

نخست وزیر سابق اوکراین روز جمعه با پزشکی آلمانی به نام "کارل ماکس اینهالپ" ملاقات کرده و مقامات زندان با درمان تیموشنکو توسط این پزشک موافقت کردند. کشورهای آلمان و روسیه پیشنهاد درمان وی را در بیمارستان‌های خود به اوکراین داده بودند اما اوکراین اجازه ترک کشور را به تیموشنکو نداد. درمان تیموشنکو از روز سه شنبه آینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 169081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز