همشهری آنلاین: تصاویری که به تازگی منتشر شده‌اند نشان می‌دهند هفته گذشته "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر سابق اوکراین در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

یولیا تیموشنکو

تیموشنکو می گوید سه مرد او را مورد ضرب و شتم قرار داده و با مشت به شکمش کوبیده‌اند اما مقامات این اتهامات را رد کرده‌اند. تیموشنکو در ماه اکتبر به خاطر سوءاستفاده از قدرت در دادگاهی که به گفته غرب با انگیزه‌های سیاسی برگزار شده بود، به هفت سال زندان محکوم شد.

سیاستمداران آلمانی اعلام کرده‌اند شاید رقابت‌های ورزشی سال 2012 اتحادیه اروپا را بایکوت کنند. "هانس پیتر فردریش" وزیر کشور آلمان در گفتگو با AP اعلام کرد در پی این ادعاهای تیموشنکو،‌ این احتمال وجود دارد که بسیاری از سیاستمداران که قرار بود برای تماشای بازی‌های فوتبال "یورو 2012" به اوکراین سفر کنند،‌ سفر خود را متوقف سازند.

تیموشنکو تمامی اتهاماتی که در نهایت منجر به زندانی شدن او شدند را رد می کند،‌ اتهاماتی که به دوران فعالیت وی به عنوان رئیس یک شرگت گازی در دهه 1990 باز می‌گردند.

وب سایت‌های اوکراینی تصاویر تیموشنکو را در حال نمایش دادن بخش‌هایی از دست‌ها و شکمش که دچار کبودی شده منتشر کرده‌اند،‌ به گفته نمایندگان مجلس اکراین،‌ این تصاویر روز چهارشنبه گرفته شده یعنی پنج روز پس از حمله‌ای که منجر به انتقال تیموشنکو به بیمارستان شد.

سخنگوی دولت آلمان می‌گوید عملکرد اوکراین در قبال تیموشنکو نقش بسیار حیاتی در حضور یا عدم حضور " آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان در رقابت‌های 2012 فوتبال قهرمانی اروپا که قرار است این تابستان در لهستان و اوکراین برگزار شوند خواهد داشت.

از سویی دیگر روز گذشته انفجار چهار بمب طی حمله هماهنگ شده تروریستی در اوکراین نگرانی‌ها درباره برگزاری بازی‌های قهرمانی فوتبال اروپا در این کشور را افزایش داده است. بیش از 27 نفر در اثر انفجار این بمب‌ها که در سطل‌های زباله کار گذاشته شده بودند،‌ مجروح شدند.

کد خبر 168069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز