همشهری‌آنلاین: شمار زیادی از مخالف اوکراینی در حمایت از یولیا تیموشنکو تظاهرات کردند.

Tymoshenko

هزاران مخالفان دولت اوکراین در حمایت از یولیا تیموشکنو، نخست وزیر پیشین این کشور به خیابان‌ها آمدند. این تظاهرات درحالی برگزار شد که مقامات دولت اوکراین پرونده جدیدی را علیه او گشوده‌اند.

 رهبر یکی از حزب‌های مخالف دولت اوکراین در سخنانی در این راهپیمایی که به‌دلیل بسته‌بودن میدان و خیابان اصلی شهر توسط پلیس به خیابان‌های دیگر کشیده شد؛ گفت: ما کشور را متحد کردیم. ما کشور را علیه رژیم متحد کردیم، ما مردم را متحد کردیم تا از حقوق خود دفاع کنند. شعار ما مخالفت با یانوکوویچ و مخالفت با اوکراین اروپایی است.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک دادگاه محلی برگزاری هرگونه راهپیمایی و تجمع اعتراضی را ممنوع اعلام کرده بود. دولت این کشور اعلام کرده این تدبیر به‌دلیل حمایت از حقوق شهروندان پایتخت اتخاذ شده‌است.

از سوی دیگر، دادستان اوکراین گفت: می خواهم یادآور شوم که ما حق اعمال حقوق خود درباره آغاز تحویل‌دادن تیموشنکوف به دادگاه برای شرکت در جلسه دادرسی را در هر زمانی برای خود محفوظ می‌دانیم.

وکیل یولیا تیموشنکو گفت: برداشت ما این بود که موضوع سرکوب‌های سیاسی در اوکراین سرانجام از حالت بن‌بست خارج شده و آنها شروع به حل موضوع‌ها و مشکلات کرده‌اند. امروز کاملا واضح است که چنین برداشتی یک وهم بیشتر نبود.

سرکوب‌های سیاسی در اوکراین ادامه دارد و هیچ کس هم آنها را متوقف نخواهد کرد. ویکتو یانوکوویچ به صراحت تاکید کرد به دنبال حل کردن موضوع یولی تیموشنکو نیست.

 وزیر کشور پیشین اوکراین و از هم‌پیمانان تیموشنکو گفت: در واقع ما شاهد محرومیت بی‌رحمانه  تیموشنکوف از حقوقش هستیم . تیموشنکو همچنان یک رهبر آزاد باقی خواهد ماند.

این درحالی‌است که رئیس‌جمهور اوکراین، ویکتور یانووکویچ در گفت‌و‌گو با الجزیره گفته است: ممکن است خانم تیموشنکو بخشیده شود اما ابتدا بایستی "مراحل قانونی رسیدگی به اتهام‌های او انجام‌ شود".

کد خبر 208819
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز