همشهری‌آنلاین: یک مقام ارشد وزارت امورخارجه ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور قرار است از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) رسما بخواهد تا موشک‌های پاتریوت را در امتداد مرزش با سوریه مستقر کند.

درخواست ترکیه از ناتو برای استقرار موشک های پاتریوت در مرز با سوریه

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از آنکارا،ترکیه که عضو ناتو است، پیشتر حضور نظامی خود را در امتداد مرز مشترک 910 کیلومتری با سوریه را تقویت کرده و به تیراندازی و اصابت خمپاره به قلمرو خود درجریان درگیری بین مخالفان سوریه و نیروهای دولتی این کشور به نوعی پاسخ داده بود.

مقام مزبور درحالی که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت: قرار است بی درنگ درخواستی رسمی در ارتباط با این موضوع (استقرار موشک های پاتریوت) ارائه شود.

این مقام مسئول با اشاره به وجود تهدید بالقوه موشکی برای ترکیه از داخل سوریه، خاطر نشان کرد که آنکارا از حق برداشتن گام هایی در جهت مقابله با تهدیدی از این دست برخوردار است.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه ترکیه همچنین اظهار داشت: استقرار این نوع موشک ها به عنوان گامی برای مقابله با تهدیدها، به موجب مقررات ناتو، امری عادی است و این نوع موشک ها درجریان جنگ دوم خلیج فارس نیز در ترکیه مستقر شده بودند.

این درحالی است که سخنگوی ناتو در بروکسل اظهار داشته است: ما درخواستی دریافت نکرده ایم. همانطور که دبیرکل (ناتو) روز دوشنبه اعلام کرد متحدان هر گونه درخواستی از شورای آتلانتیک شمالی را در نظر خواهند گرفت.

کد خبر 190544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز