همشهری آنلاین: برنیسلاو میلینکوویج سفیر صربستان در ناتو در حضور معاون وزیر خارجه و در مقابل چشم هیات نمایندگی صربستان در فرودگاه بروکسل خودکشی کرد

 سفیر صربستان در ناتو در حضور معاون وزیر خارجه خودکشی کرد

به گزارش بی بی سی ،روز چهارشنبه، ١٥ آذر (٥ دسامبر)، وزارت امور خارجه جمهوری صربستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که برنیسلاو میلینکوویج، نماینده آن کشور نزد پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو ) دست به خودکشی زده است.

براساس این گزارش،  میلینکوویج در ساعات اولیه بامداد سه شنبه برای استقبال از هیات نمایندگی صربستان به ریاست زورا ووجیج، معاون وزیر خارجه، به فرودگاه بروکسل رفته بود.

این هیات برای شرکت در اجلاس دو روزه وزیران خارجه ناتو در مقر این پیمان در بروکسل به بلژیک سفر کرده بود. بررسی درخواست ترکیه برای استقرار شبکه دفاع ضد موشکی در مرز آن کشور و سوریه از جمله موضوع های اصلی در دستور کار این اجلاس بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه گفته است هنگامی که اعضای هیات نمایندگی صربستان برای سوار شدن به اتومبیل خود به پارکینگ چند طبقه فرودگاه رسیدند، برنیسلاو میلینکوویج از سایرین جدا شد و با بالارفتن از نرده های محافظ، خود را به پائین پرتاب کرد.

سخنگوی فرودگاه بروکسل هم تایید کرده است که مردی از پارکینگ چند طبقه فرودگاه به پائین پریده و تلاش ماموران برای نجات جان او بی نتیجه بوده است.

این پارکینگ برای استفاده مقامات ارشد در نظر گرفته شده است.

وزارت خارجه صربستان گفته است که برنیسلاو میلینکوویج، ٥٢ ساله، از دیپلمات های برجسته این کشور محسوب می شد و پیشتر در سمت های مهم دیپلماتیک خدمت کرده بود.

وی قبل از ورود به وزارت خارجه به عنوان روزنامه نگار فعالیت داشت و از فعالان مخالف اسلوبودان میلوسویج، رئیس جمهوری پیشین صربستان محسوب می شد و قبل از انتصاب به سمت نماینده کشورش در پیمان ناتو، نماینده صربستان در مقر سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین بود.

 میلینکوویج در سال ٢٠٠٩ میلادی به سمت نماینده صربستان در پیمان ناتو منصوب شد.

صربستان عضو پیمان ناتو نیست اما به عنوان یکی از امضاکنندگان طرح "شراکت برای صلح" این پیمان، در زمینه های دفاعی و امنیتی با ناتو همکاری هایی دارد.

انرس فو راسموسن، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی، در اطلاعیه ای از مرگ برنیسلاو میلینوکوویج ابراز تاسف کرده و او را "نماینده ارزشمند" صربستان در این پیمان خوانده است.

برنیسلاو میلینکوویج ازدواج کرده بود و یک پسر شش ساله داشت و به گزارش وزارت خارجه صربستان، خانم میلینکوویج که هنگام خودکشی همسرش در دوبلین، پایتخت جمهوری ایرلند به سر می برد، به بروکسل عزیمت کرده است.

کد خبر 193445
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز