همشهری‌آنلاین: فرمانده سابق ناتو با اشاره به عواقب خطرناک اقدام نظامی علیه ایران، تاکید کرد: معتقدم ضرورت دارد که رئیس جمهور آینده آمریکا با رئیس جمهوری ایران دیدار کند و درباره موضوع هسته‌ای ایران و راه‌های جلوگیری از جنگ گفتگو کند.

هشدار فرمانده سابق ناتو در باره هزینه سنگین حمله به ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، "چارلز بوچارد" در گفتگویی با هاآرتض که روز دوشنبه منتشر شده اظهار داشت: هزینه ای که اسرائیل و غرب در قبال حمله به ایران متحمل می شوند بسیار سنگین خواهد بود.به نظر من حمله به ایران جهان اسلام را در برابر یهود و مسیحیان یکپارچه می کند.

وی که چهار ماه پیش بازنشسته شده تاکید کرد: فکر نمی کنم که اسرائیل دست به چنین اقدام غیر منطقی و غیرمسئولانه بزند.

وی افزود: فکر نمی کنم شورای امنیت سازمان ملل و ناتو با حمله نظامی مورد درخواست اسرائیل به ایران موافقت کنند.

وی همچنین بطور ضمنی به دروغ بودن تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران اعتراف کرد و اظهار داشت: بعنوان کسی که با فرماندهان نظامی ارشد اسرائیل آشنا هستم فکر نمی کنم که آنها با حمله به ایران کل منطقه را به هرج و مرج و بی ثباتی بکشانند.

به گزارش خبرگزاری معا، وی تاکید کرد: من به رئیس جمهور آتی آمریکا پیشنهاد می کنم تصمیمی جسورانه بگیرد و همانند نیکسون که به چین رفت و یا سادات که به بیت المقدس رفت، به تهران سفر کند. معتقدم ضرورت دارد که رئیس جمهور آینده آمریکا با رئیس جمهوری ایران دیدار کند و درباره موضوع هسته ای ایران و راه‌های جلوگیری از جنگ گفتگو کند.

کد خبر 181005
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز