هزاران نفر از مردم آمریکا روز گذشته با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان اعمال قوانین مالیاتی سخت تر بر ضد ثروتمندان شدند.

تظاهرات گسترده در شیکاگو در آستانه برگزاری اجلاس سران ناتو

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت کنندگان در این تظاهرات که به تظاهرات ضد ناتو معروف شده است، در شعارهای خود خواهان اعمال قوانین بر ضد افراد ثروتمند جامعه آمریکا و همچنین پایان دادن به جنگ های پرهزینه از سوی دولتمردان آمریکایی شدند و از دولت آمریکا خواستند هزینه های مربوط به جنگ را صرف ارائه خدمات اجتماعی برای مردم این کشور کند.

در پی برگزاری این تظاهرات که در شیکاگو و در مرکز منطقه اقتصادی این کشور برگزار شد، بزرگراه های اصلی این شهر بسته شد، این در حالی است که قرار بود سران کشورهای عضو ناتو که در اجلاس این سازمان شرکت کرده اند، از این بزرگراه ها برای رسیدن به محل برگزاری اجلاس که روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته برگزار می شود، استفاده کنند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی مانند "این خیابان ها متعلق به ماست" اعتراض خود را به اجلاس ناتو و سیاست های جنگ طلبانه دولت های عضو این سازمان ابراز کردند. این در شرایطی است که نیروهای پلیس شیکاگو در حال آماده باش قرار داشتند.

در عین حال به برخی از کارکنان شرکت ها و دفاتر اداری شهر دستور داده شده بود که برای جلوگیری از وقوع حادثه خشونت بار برای آن ها، از پوشیدن کت و یا کراوات خودداری کنند. این در شرایطی است که سازمان دهندگان این تظاهرات ها اعلام کرده بودند قصدی برای ایجاد دردسر و تکرار خشونت های شدیدی که در جریان تظاهرات های سال 1986 در شیکاگو و در زمان برگزاری اجلاس سران گروه جی بیست در لندن و تورنتو به وقوع پیوست، ندارند.

از سوی دیگر جان میرابلی رییس پلیس شیکاگو در این باره مدعی شد: تظاهرات برگزار شده تاکنون مشکل خاصی ایجاد نکرده و آرام بوده است.

این ادعا در شرایطی مطرح می شود که گزارش های منتشر شده نشان می دهد در تظاهرات دیروز 14 نفر از تظاهرات کنندگان بازداشت شدند.

 

کد خبر 171098
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز