همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با اشاره به استقرار بخش‌هایی از سامانه‌ی دفاع ضد موشکی این سازمان در خاک ترکیه گفت: این ترکیه بود که تقاضای استقرار بخش‌هایی از سامانه دفاع ضد موشکی را در خاک کشورش مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که آنکارا متقاضی توسعه طرح سامانه دفاع ضد موشکی در خاک کشورش شده است.

 راسموسن در ادامه گفت: آمریکا به طور گسترده‌ای به ساخت سیستم دفاع ضد موشکی ناتو کمک کرد و علاوه بر این همکاری ترکیه و ناتو برای تکمیل این سامانه مثال ساده ای است که نشان می دهد بین ناتو و ترکیه یکپارچگی وجود دارد.

 راسموسن در ادامه گفت که در خصوص اجزای سامانه دفاع ضد موشکی در نشست ناتو در شیکاگو بحث و تبادل نظر می‌شود.

 راسموسن در ادامه گفت که ترکیه به عنوان همسایه روسیه نقش بسیار حائز اهمیتی را در دوران جنگ سرد ایفا کرد و اکنون نیز به ایفای نقش قابل اهمیت خود در عملیات ناتو در کوزوو، افغانستان و لیبی ادامه می‌دهد.

 راسموسن در ادامه گفت که "ازمیر" ترکیه که سیستم هشدار ناتو در آن جا مستقر می شود، پایگاه مهمی برای ناتو و ترکیه خواهد بود.

 این مقام سازمان پیمان آتلانتیک شمالی افزود که افغانستان یکی از مهمترین موضوعاتی است که در نشست شیکاگو در 21 و 20 مه در مورد آن بحث می‌شود.

کد خبر 160366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز