چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه اعلام کرد: ناتو به عنوان تشکیلات نظامی از یادگارهای خرافی جنگ سرد بوده و امروزه دیگر وجود آن به دردی نمی خورد.

به گزارش ایرنا، پوتین روز چهارشنبه در سخنرانی خود در دوما گفت: زمانی که ناتو پا به عرصه گذاشت، دنیا به دو قطب غرب و شرق تقسیم شده بود و در مقابل آن پیمان ورشو شکل گرفت، اما امروز وضع فرق کرده است و جهان نیازی به ناتو ندارد.

وی افزود: با این وجود اعضای ناتو برای تثبیت این سازمان نظامی تلاش زیادی می کنند و حتی در اقدامات خود، وظایف و چارچوب های تعریف شده آن را زیر پا می گذارند.

نخست وزیر روسیه با انتقاد ضمنی از عملکرد ناتو در لشکرکشی به کشورهای دیگر اضافه کرد: حال که سربازان ناتو در افغانستان حضور دارند، در این کشور چه می گذرد.

وی ادامه داد: وقتی تشکیلاتی نظامی مانند ناتو می خواهد در یک مساله خاص دخالت کند، باید مشخص کند که می خواهد اوضاع را تحت کنترل در آورد یا اینکه سربازان خود را به تاراج بفرستد.

وی همچنین در واکنش به اعترضات گسترده مردم مناطق مختلف روسیه به ایجاد پایگاه ترانزیتی ناتو در منطقه اولیانوفسک این کشور جهت انتقال محمولات خود از افغانستان اظهار داشت: تصمیم گرفتیم از برنامه ناتو در این زمینه حمایت کنیم، زیرا در غیر این صورت مجبور بودیم خودمات وارد عمل شویم.

پوتین گفت: ما در برخورد با رویدادهای افغانستان مصلحت گرایانه عمل می کنیم و بر این باوریم که صلح و ثبات در افغانستان به نفع ماست.

وی تشریح کرد: بر خلاف تصورات، پایگاه اولیانوفسک نظامی نیست، بلکه مکانی برای سوخت گیری و بارگیری نیروهای ناتو می باشد و با منافع ما مطابقت دارد.

کد خبر 165904
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز