همشهری آنلاین: دیمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه که هفته آتی قدرت را به پوتین واگذار می کند و به عنوان نخست وزیر برای تایید به مجلس معرفی می شود، موافقت خود را با رهبری حزب حاکم روسیه واحد و عضویت در این حزب اعلام کرد.

مدودف رهبری حزب حاکم روسیه واحد را پذیرفت

به گزارش ایرنا، مدودف روز جمعه در جریان دیدار با سران و هواداران حزب روسیه واحد گفت: از پیشنهاد حزب روسیه واحد برای رهبری آن تشکر می کنم و بصورت رسمی آن را می پذیرم.

وی افزود: خاطرنشان می کنم که به عضویت حزب روسیه واحد هم درمی آیم.

مدودف گفت: در آینده باید رییس جمهوری روسیه هم عضو یک حزب باشد زیرا که در غیر اینصورت نمی توان به مردم توضیح داد چه نیروی سیاسی بر سر قدرت است.

ولادیمیر پوتین نخست وزیر فعلی و رییس جمهوری آینده روسیه روز سه شنبه در جمع مقام های ارشد حزب حاکم روسیه واحد اعلام کرد که به زودی از رهبری این حزب کناره گیری می کند.

وی گفت: قصد دارم دمیتری مدودیف را به عنوان رهبر جدید حزب حاکم معرفی کنم.

پوتین با بیان این که رییس جمهوری منتخب روسیه باید یک شخصیت غیرحزبی باشد، افزود: در قانون اساسی روسیه در اختیار داشتن همزمان ریاست دولت (نخست وزیری) و عضویت در یک تشکل حزبی ممنوع نشده است.

مراسم تحلیف پوتین به عنوان رییس جمهوری منتخب روسیه هفتم ماه می برگزار شود.

پوتین پیش از این اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، دیمیتری مدودف رییس جمهوری فعلی روسیه را به عنوان نخست وزیر خود معرفی خواهد کرد.

پوتین در انتخابات چهارم مارس سال جاری میلادی مصادف با 12 اسفنده 1390 با کسب حدود 64 درصد آرا با غلبه بر رقبای خود برای سومین بار به مقام ریاست جمهوری روسیه برگزیده شد.

حزب حاکم روسیه واحد نیز که پوتین از ابتدای تاسیس آن در اوایل دهه 2000 میلادی رهبری اش را در دست داشته است، در انتخابات چهارم دسامبر سال گذشته میلادی موفق به کسب 250 کرسی از مجموع 450 کرسی شد.

کد خبر 167961
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز