چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: 4 نفر در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در پاکستان کشته شدند.

احتمال می‌رود این افراد جزو شبه‌نظامیان باشند که در اثر شلیک 2 موشک از این هواپیما کشته شدند.

این اتفاق درحالی روی داد که آمریکا از جواب رد اسلام‌آباد برای ازسرگیری ارسال محموله‌های ناتو از این کشور به پاکستان، صبرش به سر آمده است.

حمله‌های هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا مذاکره بر سر بازگشایی این مسیر را پیچیده کزده است.پاکستان مسیر ارسال محموله های ناتو به افغانستان را 6 ماه پیش بعد از کشته‌شدن 24 سربازش در مرز افغانستان، بست. پارلمان پاکستان خواسته که این حمله‌ها متوقف شود اما ایالات متحده آمریکا این درخواست را رد کرده است.

بنا به گفته مقام‌های اطلاعاتی پاکستان، آخرین حمله در روستایی در منطقه قبیله‌ای وزیرستان شمالی رخ داد.این افراد به‌دلیل این‌که اجازه گفت‌و گو با رسانه‌ها را نداشتند خواستند نامشان فاش نشود.

پارلمان این کشور همچنین از آمریکا خواسته بود به خاطر کشتن سربازان پاکستانی "بدون قید و شرط عذرخواهی" کند.دولت اوباما تاسفش را ابراز کرد اما تمایلی به عذرخواهی نشان نداد چون نگران واکنش جمهوری‌خواهان عصبانی از همکاری نکردن پاکستان در ماجرای جنگ افغانستان بود.

باوجود این اختلاف‌ها، هفته گذشته پاکستان علائمی نشان داد که حاکی از اجازه دادن  احتمالی به ناتو برای ارسال محموله‌هایش به افغانستان از طریق این کشور بود. همین موضوع سبب شد تا ناتو ، زرداری ، رئیس‌جمهور این کشور را به نشست مهمش در شیکاگو دعوت کند.

moreحضور زرداری در نشست ناتو

اما مذاکرات به‌خاطر درخواست پاکستان برای پرداخت هزینه بیشتر برای ارسال محموله به نتیجه قطعی نرسیده است.

کد خبر 171677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز