پنجشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات پاکستانی از کشته شدن دست‌کم ۱۴ سرباز پاکستانی در جریان حمله شبه‌نظامیان مظنون به عضویت در گروه جدایی‌طلب بلوچ در ایالت بلوچستان خبر داده‌اند.

پاکستان

به گزارش پرس تی وی، این حمله مرگبار به خودوری حامل نیروهای امنیتی پاکستان روز چهارشنبه (۱۱ ژانویه، ۲۱ دی) در منطقه تربت واقع در ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان روی داد.

یک مقام امنیتی پاکستان در این زمینه گفت: مهاجمان ابتدا به سوی خودورها گلوله‌های آرپی‌جی شلیک و سپس به سوی آن‌ها تیراندازی کردند.

شبه‌نظامیان بلوچ طرفدار طالبان برای کسب خودمختاری و کنترل بیشتر بر ایالت بلوچستان در حال مبارزه هستند. این ایالت که بزرگ‌ترین و فقیرترین ایالت پاکستان است در جنوب غربی این کشور قرار دارد.

روز سه‌شنبه (۱۰ ژانویه، ۲۰ دی) نیز در حادثه‌ای جداگانه بر اثر انفجار بمبی که در نزدیکی یک پمپ بنزین در کنار بازار شهر جمرود ایالت خیبر پاکستان در یک خودرو کار گذاشته شده بود،۳۵ نفر کشته و ۶۰ تن نیز مجروح ‌شدند.

از زمانی که اسلام‌آباد از سال ۲۰۰۱ به منظور مشارکت در آن‎چه که جنگ با تروریسم نامیده می‎شود با امریکا هم‎پیمان شد، بیش از ۳۵ هزار تن از مردم پاکستان در بمب‌گذاری‌ها و یا دیگر فعالیت‌های تروریستی شبه‌نظامیان جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین، هزاران نفر در پی موج خشونت‌ها و ستیزه‌جویی در این کشور بی‌خانمان شده‌اند.

کد خبر 157041
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز