همشهری آنلاین: هزاران پاکستانی با برگزاری تظاهرات در ایالت پختون‌خواه، پایان همکاری اسلام آباد با و اشنگتن را خواستار شده‌اند.

پاکستان

به گزارش پرس تی وی، شرکت کنندگان در این تظاهرات اعتراض‎آمیز که به دعوت عمران خان رئیس حزب مخالف موسوم به تحریک انصاف، در منطقه مردان ایالت پختون‌خواه برگزار شد، ناراحتی و خشم خود را از هزینه‌هایی که جنگ تحت رهبری آمریکا برآن‌ها تحمیل کرده، ابراز داشتند.

عمران خان رهبر مخالفان در سخنانی در میان تظاهرکنندگان با اشاره به کشته شدن هزاران پاکستانی در جنگ تحت رهبری آمریکا و هزینه‌های میلیارد دلاری آن، پایان همکاری اسلام آباد را با واشنگتن در این جنگ خواستار شد.

عمران خان همچنین به دولت اسلام آباد هشدار داد که ادامه هم‌کاری با واشنگتن در این جنگ ثبات و امنیت را درپاکستان به مخاطره می‌افکند.

شرکت کنندگان دراین اعتراضات که برخی از شخصیت‌های سیاسی نیز در آن حضور داشتند، مراتب خشم خود را از فساد در میان رهبران دولتی پاکستان که به گفته آن‌ها به دلیل پیروی از سیاست آمریکا گسترش یافته، به باد انتقاد گرفتند.

عمران خان رهبر گروه مخالف تحریک انصاف بر این باور است که گسترش فساد در میان دولت‌مردان پاکستانی، اقتصاد کشور را خراب و آن را بیش از پیش به کمک‌های آمریکا وابسته کرده است.

 

کد خبر 154051
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز