مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدها نفر از زنان پاکستانی با آمدن به خیابان‌های کراچی، نسبت به حملات نیروهای تحت امر آمریکا به خاک کشورشان که منجر به کشته‌شدن ده‌ها سرباز پاکستانی شده است، اعتراض کرده‌اند.

پاکستان

به گزارش پرس تی وی، آنان همچنین از آمریکا به دلیل دخالت در امور داخلی کشورشان انتقاد کردند.

محمد حسین محنتی، رهبر جماعت اسلامی پاکستان، به آمریکا و ناتو هشدار داد، تهاجم و نقض تمامیت ارضی و حاکمیت پاکستان تحمل نخواهد شد و پاکستانی‌‌ها با تمام قوا به اقدامات تلافی‌جویانه دست خواهند زد.

محنتی گفت: ارتش پاکستان باید برای اطمینان حاصل کردن از محافظت کامل از مرزها و جلوگیری از هرگونه ماجراجویی به مرز با افغانستان اعزام شود.

وی همچنین با اشاره به تظاهرات زنان پاکستانی گفت، این اعتراضات مدرکی روشن است دال بر نفرت همه پاکستانی‌ها از زیاده‌روی‌های آمریکا.

بالگردها و هواپیماهای جنگنده ناتو در تاریخ ۲۶ نوامبر دو پایگاه نظامی را در منطقه قبایلی مهمند در شمال غرب پاکستان هدف قرار دادند که در این حملات ۲۴ نظامی پاکستانی کشته شدند.

از سوی دیگر آمریکا بارها با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین خود به مناطق قبایلی پاکستان حمله کرده است. طی چند سال گذشته در اثر این حملات هوایی، صدها نفر از مردم پاکستان کشته شده‌اند.

با وجود ادعای واشنگتن در خصوص هدف قرار دادن شبه‌نظامیان، آمارها از کشته شدن صدها غیرنظامی پاکستانی در اثر این حملات هوایی حکایت می‌کند.

کد خبر 154562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز