چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آصف علی زرداری در نشست ناتو شرکت می‌کند.

obama-zardari

رئیس‌جمهور پاکستان به شیکاگو می‌رود تا بعد از آغاز مذاکرات برای ازسرگیری انتقال محموله‌های ناتو به افغانستان از طریق این کشور با اوباما دیدار و گفت‌و گو کند.

سفر آصف علی زرداری به آمریکا را پاکستان تایید کرده است.

ندیم هاتیانا، سخنگوی سفارت پاکستان در واشنگتن گفت زرداری در نشست ناتو در تاریخ 31 اردیبشهت و اول خرداد شرکت خواهد کرد.

سخنگوی ناتوو، اوانا اونگسکو در یک بیانیه اعلام کرد:"این ملاقات تعهد جامعه جهانی را نسبت به مردم افغانستان و آینده این کشور  تصریح می‌کند.پاکستان نقشی مهم در این آینده دارد."

روابط آمریکا و و پاکستان در سال گذشته به شدت آسیب دید تا جایی‌که گمان می‌شد شاید اسلام‌آباد از مذاکرات ناتو درباره آینده افغانستان در سطوح عالی به‌دلیل به‌توافق نرسیدن بر سر مسیر انتقال محموله‌های ناتو به این کشور که برای چند ماه بسته بود؛ کنار گذاشته شود.

پاکستان مسیر انتقال محموله‌های ناتو به افغانستان را بعد از حمله هوایی ناتو در نوامبر گذشته و کشته‌شدن 24 سرباز پاکستانی، بست.این حمله خشم این کشور را نسبت به هر حرکتی از عملیات هواپیماهای بدون سرنشین سیا تا عملیات آمریکا در خاک این کشور برای کشتن بن لادن، برانگیخت.

more  قانونی یا غیرقانونی، مسئله این است

more  آسوشیتدپرس: بن لادن مرد

رئیس‌جمهور افغانستان، حامد کرزی نیز قرار است در این نشست که کشورهای عضو ناتو به بررسی برنامه‌شان برای خارج کردن بیشتر نیروهایشان از افغانستان تا پایان 2014 می‌پردازند، شرکت خواهد کرد.

کد خبر 170735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز