سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاکستان ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را در ماه ژانویه 2013 به عهده گرفت.

UN

پاکستان ژانویه 2012 برای دو سال به عنوان عضو غیردائم به شورای امنیت سازمان ملل پیوست و از اول ژانویه2013 ریاست شورای امنیت را برای یک ماه به عهده می گیرد.

ریاست دوره‌ای شورای امنیت در ماه دسامبر 2012 به‌ عهده مغرب بود. ماه ژانویه برنامه کاری سازمان ملل فشرده است و پر از رویدادهای مختلف است.

بنا به گزارش تریبیون 15 ژانویه جلسه بحث ازادی در سطح وزیران درخصوص مقابله با تروریسم برگزار خواهد شد.وزیر امور خارجه پاکستان، حنا ربانی قرار است ریاست این جلسه را که گفته می‌شود اعضای بلند پایه شورا در آن حضور خواهند داشت، به عهده داشته باشد.

21 ژانویه جلسه بحث ازادی با موضوع :"سازمان ملل و حفظ صلح: رویکردی چند بعدی" برگزار خواهد شد. نخست‌وزیر پاکستان پرویز راجا اشرف برای ریاست این جلسه به نیویورک سفر خواهد کرد.

در حال حاضر پاکستان با بیش از 9 هزار سرباز و دیگر کارکنان در هشت ماموریت حفاظت صلح سازمان ملل در سراسر جهان حضور دارد.

مسعود خان نماینده سازمان ملل به‌عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت سوم ژانویه در نشست خبری با حضور خبرنگاران شرکت خواهد کرد و برنامه کاری این شورا را توضیح خواهد داد.فیلم این نشست توسط سازمان ملل پخش خواهد شد.

این بار هفتم است که اعضا شورای امنیت ، پاکستان را برای حضور در این شورا و این عنوان انتخاب می‌کنند.

شورای امنیت سازمان ملل از پنج عضو دائم شامل آمریکا، چین، فرانسه، انگلیس و روسیه و ده عضو غیر دائم که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل برای دو سال انتخاب می شوند تشکیل شده است.

کد خبر 196456
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز