همشهری آنلاین: شورای امنیت از دولت جمهوری آفریقای مرکزی و شورشیان خواست بدون پیش شرط و با حسن نیت با یکدیگر مذاکره کنند.

جمهوری آفریقا مرکزی

ینا به گزارش غنا نیوز، 15 کشور عضو شورای امنیت  جمعه 15 دی با تصویب بیانیه ای که متن آن توسط فرانسه پیشنهاد شده بود از همه طرف ها درخواست کردند با استفاده از روش‌های سازنده، بدون پیش شرط و با حسن نیت در پی راه حلی مسالمت آمیز در مذاکراتی باشند که قرار است سه شنبه هشتم ژانویه در لیبرویل، پایتخت گابن برگزار شود.

شورای امنیت سازمان ملل خواهان آن است که دولت، گروه‌های مسلح ، مخالفان سیاسی و دیگر طرف‌های درگیر از این فرصت برای مذاکره درباره یک راه حل سیاسی فراگیر برای حل و فصل مشکلات استفاده کنند و در این راه حل توافقنامه صلح 2008 لیبرویل محترم شمرده شود.

به گزارش تایمز لایو،، اعضای این شورا در این بیانیه همچنین بر درخواست خودشان از شورشیان سِلکا برای توقف خصومت ها ، خروج از شهرها و همچنین متوقف کردن تلاش ها برای پیشروی به سوی بانگی،پایتخت جمهوری آفریقا مرکزی تاکید کردند.

در همین بیانیه اعضای شورای امنیت درباره خبرهای رسیده درباره حملات هدفمند بر ضد اقلیت های قومی ،‌ بازداشت ها و غارت های صورت گرفته و به کارگیری اجباری سرباز کودک ابراز نگرانی کردند.

شورای امنیت سازمان ملل با شدت تاکید کرد همه طرف ها بایستی از هرگونه اقدام خشونت آمیز بر ضد غیرنظامیان خودداری و حقوق بشر را مراعات کنند.

مذاکرات دولت آفریقای مرکزی و شورشیان قرار است روز سه شنبه در لیبرویل و تحت سرپرستی جامعه کشورهای آفریقای مرکزی برگزار شود.

کد خبر 196781
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز