همشهری آنلاین: دومین دوره مسابقات حفظ وتلاوت قرآن کریم توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با همکاری باشگاه ایرانیان دبی از 12 رمضان به مدت 5 روزدر تالار آمفی تئاتر باشگاه ایرانیان دبی برگزار شد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، این دوره از مسابقات با حضورآیت الله سید محمود مدنی نماینده مقام معظم رهبری در امارات ، شفیعی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دبی، سید محمدحسین هاشمی رایزن فرهنگی و جمع زیادی از مقامات وشخصیت‌های فرهنگی و علمی و مذهبی و بازرگانی وخانواده های ایرانیان مقیم برگزارشد.

در این دوره مسابقات که برای دومین سال متوالی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می گردد، بالغ بر یکصد نفر از ایرانیان در سه سطح نونهالان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان در دو بخش دختران و پسران شرکت کردند و رقابت خود را زیر نظر سه تن از قراء و حفاظ برجسته کشورمان قاسم مقدمی، پیمان ایازی و شاهرخی اجراء می‌نمایند.

مراسم افتتاحیه جشنواره قرآنی با تلاوت فوق العاده زیبای قاسم مقدمی قاری برجسته و نفر اول بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم کشورمان در سال جاری آغاز شد.

آیت الله مدنی نماینده مقام معظم رهبری در امارات عربی متحده ضمن تبریک میلاد سبط اکبرامام حسن مجتبی (ع) ،ازماه مبارک رمضان به عید الله اکبر یاد کردند و آن را فرصت مغتنمی برای خود سازی ونیایش و عبادت و تزکیه نفس دانست.

نماینده مقام معظم رهبری ضمن بیان حدیث "انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی" برنقش ساختاری قرآن در جامعه وعدم جدایی آن از عترت اهل بیت تاکید نمود و آن را دستاویز محکم امت اسلامی به هنگام تهاجم شبهات و ظهور فتنه ها قلمداد کرد.
بخش بعدی مراسم جشنواره قرآنی به حضور و معرفی و اجرای برنامه حافظ جوان ایرانی " پیمان ایازی" اختصاص داشت.

شرکت کنندگان دومین جشنواره قرآنی دبی، در طول مراسم هر شب طی دو مرحله جوایز نفیس فرهنگی را در دو بخش پاسخ صحیح به سؤالات کتبی قرآنی و نیز انجام مراسم قرعه کشی بین حضار شرکت کننده دریافت می‌کنند.

کد خبر 180027
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز