همشهری آنلاین: پس از آنکه دیوان عدالت اداری دیروز، پس از گذشت چند ماه از ارسال شکایت نمایندگان، رأی بر ابطال و غیرقانونی بودن تصمیم وزیر رفاه و تامین اجتماعی مبنی انتصاب «سعید مرتضوی» به سمت ریاست این سازمان داد. سازمان تأمین اجتماعی دیوان عدالت اداری را فاقد صلاحیت برای ابطال این حکم دانست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق تأمین اجتماعی؛ در پی شکایت ۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حکم انتصاب مدیر عامل صندوق تأمین اجتماعی کمیسیون تخصصی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با اکثریت مطلق آرا شکایت نمایندگان مذکور را مردود اعلام کرد.
این کمیسیون تخصصی پس از چندین جلسه رسیدگی، در نظریه نهایی خود اعلام کرد: ابلاغ انتصاب آقای سعید مرتضوی به عنوان مدیر عامل صندوق تأمین اجتماعی از جمله آیین‌نامه، نظامات و مقررات دولتی نمی‌باشند تا مطابق بند یک ماده ۱۹ قانون دیوان عدالت اداری شکایت از آن‌ها قابل رسیدگی در هیأت عمومی باشد، بنابراین هیأت عمومی دیوان عدالت اداری صلاحیت رسیدگی و اتخاذ تصمیم در موارد خواسته را ندارد.
همچنین در این رأی تصریح شده است نظریه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی به عنوان پیشنهاد بوده و ابطال پیشنهاد در صلاحیت هیأت عمومی نیست.
علی رغم این رأی کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری اخباری متفاوت از طرح موضوع در هیأت عمومی و اعلام نظرهای متفاوت منتقل شده است.

به گزارش همشهری، سعید مرتضوی اسفندماه ۱۳۹۰ با حکم «شیخ‌الاسلامی» وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی رییس سازمان تامین اجتماعی شد و پس از آن نمایندگان مجلس با ورود به موضوع درپی استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برآمدند اما با می‌انجیگری «حداد عادل» موضوع استیضاح وزیر منتفی شد ولی برخی نمایندگان مجلس با شکایت به دیوان عدالت اداری درخواست ابطال این انتصاب را مطرح کردند.
سرانجام پس از گذشت چند ماه، پرونده شکایت نمایندگان از تصمیم وزیر رفاه و تامین اجتماعی مبنی بر غیرقانونی بودن انتصاب «سعید مرتضوی» به سمت ریاست این سازمان صبح روز دوشنبه ۹ مرداد در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری مورد رسیدگی قرار گرفت و رئیس دیوان عدالت اداری از غیرقانونی بودن و ابطال مصوبه‎ وزیر رفاه و تامین اجتماعی که در آن «سعید مرتضوی» به عنوان رییس سازمان تامین اجتماعی منصوب شده بود، خبر داد.

کد خبر 179416
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز