همشهری آنلاین: «احمد توکلی» که از طراحان استیضاح وزیر کار به دلیل انتصاب سعید مرتضوی به مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی است، درباره ابطال حکم سعید مرتضوی گفت: مرتضوی از تاریخ ابلاغ رأی هیات عممومی، صلاحیت حضور در این پست را ندارد و برای هر امضا باید پاسخگو باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، احمد توکلی امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: اگر پس از تاریخ ابلاغ رأی هیات عمومی، وزیر کار مرتضوی را عزل نکند، خود وزیر نیز در معرض عزل قرار می‌گیرد. هر مسئولی که حکم دیوان عدالت اداری را اجرا نکند، عزل خواهد شد.

نماینده مردم تهران در واکنش به استدلال برخی مبنی بر عدم صلاحیت هیئت عمومی دیوان عدالت اداری برای ورود به موضوع انتصاب مرتضوی در تأمین اجتماعی، گفت: هرگاه شکایتی به دادگاه می​شود، دادگاه با صلاحیت خود رأی صادر کرده و پس از آن شروع به رسیدگی به شکایات می​کند. به همین دلیل کمیسیون تخصصی بیمه و امور کارگری دیوان عدالت اداری بعد از برگزاری جلساتی به این نتیجه رسید که «هیات عمومی» صلاحیت ورود به این موضوع را ندارد.

توکلی افزود: با توجه به اینکه خود هیات به صلاحیت برای ورود به این موضوع رای داد، شکایت نمایندگان در این رابطه را وارد دانست. از این رو این استدلال که هیات عمومی حق ورود به موضوع را نداشت، از نظر حقوقی نابجا است.

کد خبر 179580
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز