همشهری آنلاین: طرح استیضاح وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی ‌با 19 امضا به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

متن طرح استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی که با 19 امضا به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده، به شرح ذیل است:

"بسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای دکتر علی لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی      

با سلام و احترام؛

به استناد مواد 219 و 220 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تقاضای استیضاح آقای دکتر شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تقدیم می‌کنیم.

علت استیضاح، نصب آقای سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی است که به دلائل زیر بر خلاف مصالح کشور و معارض قانون و آسیب زننده به منافع 33 میلیون کارگر زحمت‌کش و خانواده‌های آنان است:

1. وی در سمت قبلی خویش یعنی دادستان تهران متهم است و از حالت قضایی معلق شده و پرونده‌اش هنوز مفتوح است.

2. در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فاجعه کهریزک، مقصر شناخته شده است.

3. در پرونده دانشگاه آزاد اسناد زیادی علیه اقدامات غیرقانونی و سوء‌استفاده‌های وی موجود است.

4. در تحقیق و تفحص از قوه قضاییه به دلیل تخلفاتش مقصر شناخته شده و پس از قرائت گزارش ذیربط در مجلس، واکنش غیرقانونی و خلاف شئون شغلی در رسانه‌ها نشان داده است.

5. اسناد مطمئنی در سوء‌استفاده از موقعیت شغلی علیه وی موجود است.

6. در تصدی صندوق تامین اجتماعی و مادر شرکت عظیم وابسته، یعنی شستا تخصص و تجربه مناسب را ندارد و به همین دلیل بر خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری عمل شده است‌.

7. تذکرات برخی نمایندگان مجلس و گروه‌های اجتماعی- سیاسی در این باره نادیده گرفته شده است.

8. گفته شده که آقای وزیر تصمیم را به جناب آقای رئیس جمهور نسبت داده است. وزیری که بر خلاف مصالح مردم و کشور قدرت مقاومت در برابر فشار ناحق را ندارد، نمی‌تواند مورد اعتماد و اتکا مجلس باشد."

علی مطهری، علیرضا زاکانی، احمد توکلی، حسین نجابت، الیاس نادران، پرویز سروری، غلامرضا مصباحی مقدم، زهره االهیان، سید رضا اکرمی نمایندگان مردم تهران و حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان، محمد امین رحیمی نماینده مردم ملایر، محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران، سلیمان جعفرزاده نماینده مردم  ماکو، مسعود پزشکیان نماینده تبریز، شکور اکبرنژاد نماینده تبریز، مسعودی ریحان نماینده مردم هریس و اهر، حسن نوروزی نماینده رباط کریم، موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد و سیدحسین دهدشتی نماینده مردم آبادان بر اساس گزارش فارس امضا کنندگان طرح استیضاح شیخ الاسلامی هستند.

کد خبر 164742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز