همشهری آنلاین: یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که با توجه به نظرات رئیس مجلس، استیضاح به شورای حل اختلاف نمی‌رود، تأکید کرد: استیضاح شیخ الاسلام با تمام قوت این هفته انجام می‌شود.

پرویز سروری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره آخرین وضعیت استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به این که رئیس مجلس باید موضوع استیضاح شیخ الاسلام را به شورای حل اختلاف ارجاع دهد و وی ورود شورای حل اختلاف را ضروری نمی‌داند، ارجاع این پرونده به شورای حل اختلاف منتفی است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: استیضاح کنندگان پیگیر برگزاری جلساتی با عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مرتضوی بوده‌اند ولی تا کنون موفق به برگزاری چنین جلسه‌ای نشدند و در صورت ادامه روند کنونی استیضاح این هفته به قوت خود باقی خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر موفق به برگزاری نشست شویم و در این جلسات به توافق برسیم که این موضوع را با برکناری مرتضوی حل کنند، امضاکنندگان طرح استیضاح دیگر اصراری بر انجام استیضاح نخواهند داشت.

 طی هفته گذشته رئیس جمهور در نامه‌ای به آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس شورای حل اختلاف قوا خواهان جلوگیری از برگزاری جلسه استیضاح وزیر کار کابینه‌اش شده بود که پس از انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی جمعی از نمایندگان مجلس نسبت به این انتصاب انتقاد کردند و دلیل آن را عدم تجربه و تخصص مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی و همچنین پرونده مفتوح وی در قوه قضائیه عنوان کردند.

معترضان به این انتصاب اعلام کردند در صورتی که وزیر از تصمیم خود منصرف نشود وی را استیضاح خواهند کرد.

سرانجام طرح استیضاح وزیر کار با ۲۰ امضاء روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

علی لاریجانی نیز روز پنج شنبه در اظهار نظری اعلام کرد استیضاح وزیر کار از مواردی نیست که هیات حل اختلاف بخواهد در این زمینه وارد عمل شود، البته هر کسی می‌تواند در این زمینه وارد عمل شود تا با قانع کردن نمایندگان استیضاح کننده این موضوع را با گفتگو حل کنند.

کد خبر 165150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز